Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

27 Sep 2008

Tanda UMNO nak mampus ~ Malaysiakini


  • Bukan suatu perkara yang luar biasa bila UMNO menangguhkan persidangan mereka.
  • Tapi penangguhan kali ini dilihat sebagai pelik, sedangkan mesyuarat bahagian UMNO akan bermula tak sampai dua minggu lagi, 9 Oktober 2008.
  • Persoalannya, apakah penangguhan itu kerana tekanan kepada Pak Lah atau mungkin Pak Lah dan Najib membuat perhitungan baru bagi menentang Tengku Razaleigh.
  • Yang pasti, penangguhan persidangan UMNO itu akan membunuh cita-cita Tengku Razaleigh untuk mencabar Pak Lah. Pak Lah dan Najib sebenarnya bimbang sekiranya aliran penentangan akar umbi memihak kepada Tengku Razaleigh.
  • Pak Lah masih mengharapkan pencalonan untuk kekal selaku Presiden UMNO. Semasa sessi soal jawab kepada wartawan, Pak Lah tidak dapat lagi menyembunyikan kebimbangan beliau bila membangkitkan semula bahawa beliau tidak pernah menyertai semangat 46 atau berceramah dipentas pembangkang.
  • Ketika ditanya wartawan kepada Pak Lah, apakah alasan penangguhan itu, Pak Lah tidak dapat menjawab selain menyerahkan soalan itu kepada Najib.
  • Sebab itu istilah yang digunakan oleh Datuk Zahidi Zainol, Timbalan Ketua Perhubungan Perlis bahawa penangguhan itu ada muslihat ada kebenarannya.
  • Datuk Najib mungkin merencanakan pelan ini. Dikala Pak Lah dilihat lemah, ahli mahukan perubahan, Kuli dilihat sebagai individu tunggal yang berani mencabar Pak Lah, maka Najib bimbang ahli UMNO akan mengikut rentak rakyat pada pilihanraya 8 March dari istilah ”asal bukan BN” kepada ”asal bukan Pak Lah”.
  • Sekirannya Kuli berjaya mebawa mesej ”asal bukan Pak Lah”, pelan peralihan kuasa tidak bermakna, Najib merasa dirinya juga tidak bermakna. Cara terbaik adalah dengan menangguhkan persidangan UMNO.
  • Datuk Najib bersedia menunggu sehingga 2010, tetapi beliau tak sanggup melihat pertandingan diantara Pak Lah dan Kuli, ini memperjudikan nasib beliau.
  • Penangguhan ini juga akan memberi harapan kepada ahli UMNO bahawa peralihan kuasa semakin hampir maka Kuli tidak lagi diperlukan untuk membawa perubahan kepada UMNO.
  • Yang pasti Pak Lah dan Najib akan terus diberikan pencalonan. Seperti yang disebut oleh Tengku Razaleigh, pelan peralihan kuasa ini adalah untuk kepentingan Pak Lah dan Najib bukan untuk UMNO, jauh sama sekali untuk kepentingan negara.
  • Yang penting Pak Lah dan Najib yang perlu mendapat pencalonan tertinggi jawatan Presiden dan bukan Tengku Razaleigh. Sekiranya sebelum penangguhan pencalonan Presiden berpecah kepada dua, selepas penangguhan ianya berpecah tiga sekaligus membunuh hasrat Tengku Razaleigh.
  • Berjayakah pelan strategik Najib-Pak Lah ini ?
~ adly

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.