Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

31 Dis 2008

PRK P036; Pondok Polis Untuk Lindungi Pengundi atau ‘Hantu’ Hendak Pergi Mengundi ? ~ Malaysiakini

http://buletinonline.net/images/berita15/pondokpolisprkkt1.jpg
Kuala Terengganu – Petugas pilihanraya dan pemerhati politik memandang ‘sinis dan curiga’ terhadap pondok-pondok polis yang dibangunkan begitu banyak dalam kawasan Parlimen Kuala Terengganu. (Gambar - sebuah pondok polis yang dibangunkan dengan kanopi di bulatan Ladang)

Perasaan curiga mereka semakin menebal apabila calun Barisan Nasional (BN), Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh sendiri yang mengeluarkan kenyataan berkenaan situasi keselamatan pilihanraya kecil Kuala Terengganu.

Buletinonline telah dihubungi oleh seorang pemerhati lewat semalam yang mempersoalkan kenyataan yang dibuat oleh ‘orang yang sudah ditentukan’ untuk menjadi calun BN.

“Mengapakah Wan Farid yang membuat kenyataan, bukannya Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa ? walaupun masih berstatus Timbalan Menteri Dalam Negeri, keputusannya menjadi calun BN menjadikan dia ‘bias’,”katanya yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad.

Manakala seorang penyokong Pakatan Rakyat, Najib Mahfuz, 24, menggesa supaya pihak polis yang mengawal keselamatan sepanjang pilihanraya kecil bertugas dengan penuh professional dan bertanggungjawab.

Beliau berkata melalui pengalaman pilihanraya umum Mac lalu polis telah digunakan untuk melindungi ‘pengundi hantu’.

“Polis digunakan untuk melindungi bas-bas yang begitu banyak, membawa penumpang yang tidak dikenali, disyakki ‘pengundi hantu’,”katanya yang ditemui di Markaz Besar Angkatan Muda Keadilan (AMK), Kampung Ladang, dekat sini semalam.

Sementara itu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ladang Dato’ Tengku Hassan Tengku Omar ketika ditemui berkata para petugas PAS DUN tersebut mempunyai pengalaman berhadapan dengan ‘pengundi hantu’ dalam pilihanraya umum lalu.

“Istilah (pengundi) hantu ni, maknanya orang yang datang dari luar yang tidak ada nama tapi datang mengundi,

“dan pengalaman yang lepas memang kita dapati ada berlaku di Batas Baru, kita pernah menahan sebuah kereta yang keluar daripada kem Pasukan Polis Simpanan Perseketuan (FRU),” katanya yang ditemui pada hari Khamis (25 Disember).

Menurutnya, para petugas PAS mendapati sebuah bas asing tiba dengan iringan oleh pihak polis masuk ke dalam kem FRU.

Beliau berkata tidak berapa lama kemudian beberapa buah kereta telah keluar dari kem tersebut membawa pengundi yang cuba mengundi di Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman 2.

“Kebetulan kita tahu dan menahan mereka dan mereka mengundur diri, mereka tidakberani kerana mereka menyedari bahawa kita tahu mereka bukan pengundi yang sah,”kata Dato’ Tengku Hassan.

Wan Farid dalam siaran berita Utusan Online yang disiarkan jam 6.02 petang semalam memberi jaminan tentang keselamatan para pengundi yang akan keluar mengundi pada 17 Januari depan.

Pada 6 Mac, 2008, dua hari sebelum hari mengundi pilihanraya umum lalu, berpuluh-puluh buah bas yang sarat dengan penumpang datang dari pelbagai arah telah masuk ke negeri Terengganu.

Para penyokong PAS dibeberapa lokasi telah menahan bas-bas tersebut kerana mereka yakin, penumpang bas tersebut adalah ’pengundi tidak sah’ yang akan mengundi di negeri Terengganu.

Pihak polis yang seolah-olah menjadi jurucakap kepada kerajaan UMNO dan Barisan Nasional menafikan wujudnya pengundi hantu dan menuduh PAS sengaja mencetuskan ketegangan.

Namun begitu, media yang juga cuba memburuk-burukkan PAS akhirnya mengesahkan dalam laporannya bas-bas tersebut membawa pengundi yang tidak sah.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.