Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

27 Apr 2009

Krisis politik Perak: Misi terancang UMNO/BN


Krisis politik Perak yang berlanjutan sejak 5 Februari lalu adalah satu misi terancang yang didalangi dan dicetuskan oleh Umno dan Barisan Nasional menurut pengerusi biro undang-undang DAP Perak, Nga Hock Cheh.

Beliau yang berucap sebagai salah seorang ahli panel Jumaat lalu pada forum bertajuk “Perak and BN Government: Legal or Constitutional Grab” anjuran National Press Club kelmarin memberitahu kemelut politik itu adalah angkara tidak sabar Umno dan BN untuk berkuasa di Perak setelah Pakatan Rakyat dinobatkan sebagai kerajaan mutlak pilihan rakyat menerusi Pilihan Raya Umum ke 12 Mac tahun lalu.

Nga yang merupakan seorang peguam kanan menyifatkan krisis politik Perak sebagai satu tragedi yang menimpa rakyat negeri itu..

Menurut Nga lagi tindakan meletak jawatan Ahli Dewan Undangan Negeri Behrang, Jamaluddin Mat Radzi, ADUN Changkat Jering, Kapt (B) Mohd Osman Jailu, kedua-duanya daripada Parti Keadilan Rakyat, serta ADUN Jelapang daripada DAP, Hee Yit Foong adalah titik tolak kepada rancangan rampasan kuasa Umno dan BN yang menyaksikan kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat di negeri ini.

Beliau mengandaikan rampasan kuasa itu sebagai seekor lembu yang dilepaskan dari tali pengikatnya.

Peristiwa kudeta haram itu kata beliau lagi tidak berhenti di situ sahaja tetapi dalam masa yang sama turut mengheret institusi raja-raja, bidang legislatif yang diketuai Speaker dan institusi kehakiman.

Jelas Nga pembabitan ketiga-tiga pihak termasuk kuasa eksekutif sebenarnya tidak banyak membantu untuk menyelesaikan kemelut politik secara adil malah ia semakin menyulitkan keadaan sehingga mendedahkan peranan badan kehakiman yang kelihatan tidak lagi berkecuali.

Beliau yang yang menjadi salah seorang anggota panel peguam Speaker, V. Sivakumar menyimpulkan bahawa krisis tersebut itu hanya dapat diselesaikan jika merujuk semula kepada rakyat untuk membuat penentuan mutlak.

Nga berkata hanya pilihan raya mampu menyelesaikan masalah dan jika ini berlaku tidak ada siapa yang akan mempersoal dan mempertikaikannya.

Sehubungan itu beliau menafikan dakwaan seorang anggota panel forum, Datuk Shafee Abdullah yang mengatakan krisis politik bermula sejak 8 Mac tahun iaitu selepas keputusan pilihan raya umum lalu.

Lebih 2,000 orang menghadiri forum yang diadakan di Dewan Bandaran Ipoh.~Greenboc

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.