Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

21 Mei 2009

Hujah peguam Nizar sedang di dengar

Giliran peguam Mohammad Nizar, Sulaiman Abdullah yang telah memulakan hujah beliau pada jam 12.15 tengahari tadi dan meminta disambung kembali pda jam 2.00 petang dan kini masih berjalan di Mahkamah Rayuan di sini.

Perebutan kuasa Mohammad Nizar Jamaluddin dengan Zambry Abd Kadir berada di peringkat akhir di Mahkamah Rayuan hari ini dan di dengar oleh tiga hakim iaitu Md Raus Sharif, Abu Samah Nordin dan Sulong Matjeraie

Sulaiman berhujah sekiranya hujah peguam Zambry Abd Kadir, Cecil Abraham dan peguam pencelah, Gani Patail diterima, Perdana Menteri boleh disingkir oleh Yang Dipertuan Agong kerana tidak mendapat sokongan daripada Ahli-Ahli Parlimen Barisan Nasional

“Sekiranya Sultan mempunyai kuasa untuk menyingkir, sekiranya ada, ia semestinya terletak dibawah Artikel 18 tetapi jelas tidak ada! Tidak juga terdapat di mana-mana!”

“Hanya satu sahaja cara untuk menyingkir Menteri Besar iaitu dengan undi tidak percaya di Dewan Undangan Negeri,” hujah Sulaiman di depan panel tiga hakim Mahkamah Rayuan sebentar tadi.

Selepas pembentangan hujah peguam Zambry itu selesai pagi tadi, yang diikuti hujah Gani Patail sebagai pencelah, petang ini
Jika tiada pembentangan lain selepas itu, panel tiga hakim dijangka akan membuat keputusan seawal-awalnya esok.

Mahkamah mendengar rayuan Zambry terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur awal minggu lalu yang mengisytiharkan Mohammad Nizar sebagai menteri besar Perak yang sah.

Sejak awal pagi mahkamah penuh sesak dengan pemerhati, anggota media dan peguam daripada kedua-dua pihak sehingga keadaan menjadi sesak dan tempat duduk tidak mencukupi bagi menampung jumlah yang hadir.

Mahkamah Rayuan mula mendengar kes rayuan Nizar pada 9.30 pagi tadi berhubung keputusan rayuan yang telah menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi pada 11 Mei yang lepas.

Mahkamah yang sama juga akan memulakan sidang bagi mendengar rayuan Zambry terhadap keputusan hakim Mahkamah Tinggi yang telah memutuskan bahawa Nizar adalah Menteri Besar yang sah sekaligus mengisytiharkan Zambry sebagai penyandang haram.~ SK

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.