Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

24 Mei 2009

RPK lari ke Australia?

raja petra brisbane

Raja Petra Kamaruddin (RPK), blogger tersohor yang dalam pelarian dilaporkan menjadikan Brisbane Australia tempat berlindung.

Menurut sumber polis seperti dilaporkan oleh sebuah akhbar arus perdana bekas tahanan ISA itu mempunyai hubungan di Australia yang mengaturkan tempat tinggal baginya serta isterinya Marina Lee Abdullah.

Mahkamah Session di sini telah mengeluarkan waran tangkap kepada RPK kerana gagal hadir dalam perbicaraan atas tuduhan menghasut. Waran tangkap dikeluarkan apabila RPK gagal hadir pada perbicaraan awal pada 23 April 2009 lalu.

Pada hari yang sama RPK mengeluarkan kenyataan melalui Blog Malaysia Today mengapa beliau tidak hadir dalam perbicaraan tersebut dan seterusnya mengumumkan hidup dalam pelarian. Marina Lee, isteri beliau merupakan penjamin RPK dalam kes ini.

Mahkamah menetapkan pada 17 July untuk mendengar semula kes tersebut, manakala tindakan seterusnya kepada RPK adalah terpulang kepada hakim Rozina Ayob.

Baru-baru ini anak kepada RPK telah mengaku bersalah terhadap beberapa tuduhan jenayah.

Sebelum ini RPK begitu tegas dalam pendiriannya bahawa Perdana Menteri Najib Razak terlibat dalam kes Altantuya Shariibuu. Beliau juga begitu berani mengasak bahawa beberapa pihak cuba memujuknya agar tidak lagi menulis tentang kes yang melibatkan rakyat Monggolia itu.

Keberanian RPK mendedahkan beberapa nama melalui akuan bersumpahnya telah menjangkau satu perimeter imaginasi yang mendalam terhap rakyat Malaysia khususnya pembaca yang gemar merujuk kepada media baru sebagai sumber berita alternatif. RPK merupakan salah seorang atau mungkin paling berani dalam siri penulisannya.

Tegurannya tidak mengira pihak. Malahan Anwar Ibrahim selaku Penasihat PKR, parti yang disokong oleh RPK juga tidak terlepas dari menerima pukulan bisa Raja Petra. selangortoday

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.