Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

8 Jul 2009

PRK N41 Manek Urai (23) : Abe Uji

[PosterMU.jpg]
1. Mohd Fauzi Abdullah [ lebih mesra dengan Abe Uji ] adalah calon PAS di Manek Urai yang akan membawa tanggungjawab dan amanah besar sekaligus menggalas risalah perjuangan untuk terus mara membelah segala halangan dan rintangan .

2. Sebagai tokoh tumpuan seluruh negara sepanjang musim pilihanraya kecil N. 41 Manek Urai ini , Abe Uji menjadi medan sasar serangan psikologi yang dilancarkan oleh musuh yang mahu melihat kekalahannya kelak .

3. Taraf pengajian dan pekerjaannya menjadi topik utama yang digunakan sepenuhnya untuk merendah dan memperlekeh peribadi serta keupayaannya untuk membawa mandat rakyat di Manek Urai .


4. Tidaklah Abe Uji ini seorang graduan lepasan University luar negeri seperti Cambridge dan lainnya . Beliau juga bukanlah seorang pengarah syarikat yang memiliki segala kemudahan mewah dan elaun yang mencecah puluhan ribu ringgit .

5. Persoalannya , itukah yang menjadi nilaian masyarakat dan penduduk di Manek Urai ? Lebih jauh lagi , itukah syarat penting untuk layak menjadi wakil kepada rakyat di Dewan Undangan negeri kelak ?

6. Walau hanya memiliki pendidikan tahap biasa dan pekerjaan sendiri untuk menyara hidup dan keluarga , Abe Uji adalah tokoh yang dikenali ramai dalam DUN Manek Urai malah apa yang lebih penting ialah beliau juga merupakan individu yang sangat mesra dan mudah berkomunikasi dengan masyarakat awam . Justeru kehidupan dan pekerjaan beliau meletakkan beliau hidup dan interaktif di tengah - tengah masyarakat secara langsung .

7. Lebih bermakna apabila semua mengenali bahawa Abe Uji adalah seorang insan yang soleh . Kuat beragama dan bahasa mudahnya , beliau adalah kaki masjid yang istiqamah menunaikan solat berjamaah dan menghadhiri kelas - kelas pengajian yang dianjurkan di masjid dan surau .

8. Saya kira watak sedemikian lebih membawa Abe Uji dekat dengan masyarakat dan lebih memahami jiwa masyarakat tempatan di Manek Urai . Malah Abe Uji lebih mampu dan berupaya untuk merasai denyut nadi masyarakat Manek Urai . Bahkan lebih penting , Abe Uji pasti akan mampu memikul amanah berupa mandat rakyat sebagai pemimpin mereka dengan penuh dedikasi dan bertanggungjawab justeru beliau adalah insan yang soleh dan muttaqin .

9. Apalah gunanya belajar tinggi menjadi cerdik dan berkerjaya dengan nilai gaji bertaraf 4 atau 5 angka tetapi gagal merasai dan menghayati susah sukar kehidupan rakyat pula gagal menunaikan amanah kepimpinan dengan baik .

10. Lebih malang dan tersangat malang apabila segala kecerdikan dan kemewahan itu hanya menjadikan mereka lalai dan sering terjebak dalan kancah maksiat dan mungkar justeru tiada taqwa di dada . Mudah sahaja mereka terjebak dalam perangkap rasuah dan penyalahgunaan kuasa . Akhirnya rakyat juga merana dan menderita , menjadi batu tangga yang dipijak oleh golongan oputurnis ini mencari lebih kemewahan dan kedudukan yang tinggi .

Rakyat Manek Urai tahu , siapa yang patut di pilih .
Tentunya Abe Uji dari PAS.
UNDILAH PAS

1 ulasan:

Unknown berkata...

Memang betul berkenaan Abe Uji ni. Tapi yang tak betulnya bila kenyataan Presiden PAS dan Ketua Pemuda PAS boleh sebabkan Abe Uji ni kalah. Lihat http://leecopperten.blogspot.com/2009/07/surat-untuk-sheikh-besar-pas.html

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.