Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

28 Ogo 2009

Beng Hock : Tiada Sebarang Pergaduhan Berlaku



Penolong Penguasa SPRM, Mohd Najeib Ahmad Walad tidak mendengar sebarang pergaduhan yang berlaku di tandas SPRM jam 2 pagi, 16 Julai lalu, seperti yang dikatakan oleh Mohd Anuar Ismail semalam.

Beliau yang tampil sebagai saksi ke-18 turut berada di pejabat SPRM jam 2.30 pagi berkata, beliau tidak mendengar sebarang bunyi pergaduhan atau pertengkaran yang berlaku di situ.

Semalam, saksi ke 16, Mohd Anuar Ismail memberitahu mahkamah bahawa seorang pegawai SPRM, Bulkini Paharuddin mendengar pergaduhan antara Teoh Beng Hock dan Ahli Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah di tandas SPRM, 16 Julai lalu.

Selain itu, Mohd Najeib memberitahu mahkamah bahawa kehadiran mereka di pejabat SUK, tanpa notis geledah.

Peguam mewakili keluarga Teoh, Gobind Singh Deo mencadang bahawa kehadiran SPRM ke pejabat Ean Yong Hian Wah di bangunan SUK tanpa notis, menyebabkan Teoh berada dalam keadaan gelisah dan tidak bersedia.

Mohd Najeib memberitahu, beliau telah mencetak empat dokumen yang diperolehi daripada komputer riba milik Teoh di pejabat SPRM Selangor kira-kira jam 6 petang, pada 15 Julai lalu.

Teoh, bekas setiausaha politik kepada Exco Kampung Baru dan Pengurusan Kilang Haram Selangor, Ean Yong Hian Wah, ditemui mati pada 16 Julai lalu di tingkat lima Plaza Masalam, selepas memberi keterangan sebagai saksi siasatan, salah guna peruntukan kerajaan Selangor di pejabat SPRM Selangor.

Sementara itu, Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah menafikan tuduhan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bahawa beliau dan Teoh Beng bergaduh sebelum setiausaha kepada exco Selangor itu ditemui mati.

Boon Wah berkata pegawai SPRM yang dikatakan mendengar 'pertelingkahan' antara dia dan mangsa telah merekacipta cerita dalam akuannya kepada jawatankuasa siasatan semalam.

Beliau, antara saksi yang dipanggil SPRM dalam operasi besar-besaran agensi itu terhadap kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, berkata demikian sebagai respon kepada dakwaan pegawai penyiasat SPRM, Mohd Anuar Ismail semalam.

Anuar dalam akuannya ke hadapan koroner Azmil Muntapha Abbas berkata dia diberitahu oleh seorang lagi pegawai penyiasat SPRM, iaitu Bulkini Paharuddin bahawa Boon Wah dan Beng Hock bertengkar dalam tandas ibupejabat SPRM Selangor sekitar jam 2 pagi, sebelum Beng Hock ditemui mati.

Boon Wah berkata pertelingkahan itu tidak mungkin berlaku kerana beliau tidak berada di tandas SPRM pada jam itu.

Boon Wah berkata dirinya disoal-siasat dari jam 10 malam hingga 2 pagi tanpa henti. Selepas soal-siasat tamat, dia dibawa ke pantri untuk minum, sebelum membuat panggilan kepada keluarganya. Semasa panggilan dibuat, jam menunjukkan waktu 2.30 pagi, dan sepanjang waktu, dia diiring seorang pegawai SPRM.

Inkues hari ini menyaksikan pegawai yang menyiasat Beng Hock, Mohd Najeib Ahmad Walad dipanggil ke kandang saksi. Mohd Najeib berkata beliau tidak mendengar apa-apa pergaduhan semasa beliau meninggalkan SPRM sekitar jam 2.30 pagi hari kejadian.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.