Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

7 Nov 2009

Isytihar cuti & Pakej Umrah bukti kerajaan PAS serius bangunkan sukan


KOTA BHARU, 5 Nov: Dakwaan kononnya kerajaan PAS Kelantan tidak membangunkan bidang sukan kini semakin jelas tersasar apabila pelbagai tawaran disediakan kepada pasukan 'Red Warriors' setelah berjaya melangkah ke pertandingan akhir Piala Malaysia.

Tawaran mengerjakan umrah dan pengumuman cuti peristiwa pada Ahad ini secara jelas menggambarkan kesungguhan kerajaan negeri di bawah kepimpinan ulama memartabatkan sukan.

Pengarah Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri, Abdul Rahman Yunus berkata, buat pertama kalinya dalam sejarah Kelantan pengisytiharan cuti umum dibuat setelah mengambil kira kejayaan pasukan bola sepak di negeri ini.

"Pemberian cuti peristiwa dibuat setelah mengambil kira minat tinggi rakyat Kelantan dalam sukan bola sepak dan pencapaian pasukan 'Red Warriors'.

"Kerajaan mengambil kira aspek keselamatan penonton yang dijangka melebihi 50,000 orang hadir menyaksikan perlawanan akhir Piala Malaysia di Bukit Jalil Sabtu ini," ujar beliau di sini.

Pada perlawanan akhir tersebut Kelantan akan bertemu dengan Negeri Sembilan.

Kelantan buat pertama kali dalam sejarah melangkah ke pusingan akhir selepas membelasah Perlis dengan agregat 5-1 pada perlawanan separuh akhir.

"Kita sedar bolasepak ialah satu cara menyatukan seluruh penduduk tanpa mengira idealogi politik,"katanya.

Perlawanan separuh akhir pertama menentang Perlis di Stadium Sultan Muhammad ke-IV baru-baru ini turut mendapat sokongan padu Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau juga menyampaikan cek kepada Persatuan Bolasepak Amatur Kelantan (Kafa) sebanyak RM5,000 sebagai insentif awal kepada pemain.

Biar pun kerjasama diberi kerajaan negeri, namun dalam banyak hal Kelantan diketepikan kerajaan pusat bagi membangunkan sukan di negeri ini.

Antaranya Menteri Besar tidak dilantik sebagai Pengerusi Majlis Sukan Negeri seperti di negeri-negeri lain.

Selain itu peruntukan bagi membaiki trek lumba lari di Stadium Sultan Mohammed Ke IV juga tidak mendapat kerjasama kerajaan pusat.

Dalam perkembangan lain, rakyat Kelantan yang tidak berpeluang untuk menyaksikan aksi pasukan Red Warriors di Bukit Jalil Sabtu ini masih ada peluang mengikutinya di Dataran Stadium Sultan Mohammad Ke IV.

Beberapa skrin besar akan disediakan di lokasi berkenaan untuk peminat bolasepak yang tidak berkesempatan ke Bukit Jalil.

Anggota Exco, Abdul Fattah Mahmood berkata, peminat bolasepak boleh memberi sokongan kepada pasukan Kelantan dengan hadir menyaksikan perlawanan tersebut.

"Mereka boleh juga memakai jersi atau baju warna merah sebagai tanda sokongan kepada Red Warriors dari jauh," ujar beliau di sini.

Beliau juga berharap peminat yang berkumpul di Dataran Stadium nanti tidak menimbulkan sebarang gangguan sehingga boleh menghalang lalu lintas.

"Saya juga berharap peminat bola sepak Kelantan yang akan ke Stadium Nasional di Bukit Jalil menjaga budaya tempatan yang terkenal dengan berbudi bahasa dan bersopan santun.

"Janganlah kita menjadi terlalu ghairah dan hendaklah sentiasa sabar di sepanjang menyaksikan perlawanan itu. Ini kerana kalah dan menang sudah menjadi adat pertandingan," katanya. _

HarakahDaily.Net/-

1 ulasan:

is berkata...

Kelantan dapat masuk akhir pun sebab pemimpin umno support. wo kemain lagi nok ngaku PAS punya ,,, baso menatey babi sungguh la puok puok hamPAS ni,,, mapuh la menatey puok puok pas ni,,,

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.