Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

16 Dis 2009

BN Bergegar : Naib Presiden Gerakan Umum Keluar Parti

Huan Cheng Guan
Parti Gerakan dan Barisan Nasional terus mendapat tamparan hebat apabila naib presiden Gerakan yang digantung, Huan Cheng Guan (gambar) hari ini membuat pengumuman keluar dari parti itu dan menyertai Parti Cinta Malaysia.

Pada sidang media di lobi Parlimen, beliau menyatakan tidak lagi percaya terhadap kepimpinan lemah Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon, sebagai alasan.

“Dengan ini, saya keluar Gerakan, bukan lagi ahli mahupun naib presiden parti ini. Saya kini menyertai Parti Cinta Malaysia,” katanya.

Beliau mengambil keputusan itu berikutan Gerakan enggan menarik balik penggantungannya selama tiga tahun, sebagaimana tuntutannya.

Huan yang juga Ahli Parlimen Batu Kawan sebelum pilihan raya umum ke-12, pernah beberapa kali menyatakan hasrat keluar Gerakan tapi menarik semula keputusan itu.

Keputusan Naib Ketua Gerakan Bahagian Batu Kawan itu menyertai Parti Cinta Malaysia bukan suatu yang mengejutkan lantaran parti berkenaan didaftar di Pulau Pinang.

Malah, pemerhati politik berpendapat Huan turut terbabit dalam proses penubuhan parti berkenaan, sebagai persediaan jika dipecat pimpinan Gerakan.

Huan sebelum ini digantung sebagai Naib Presiden pada pada 1 Jun tahun lalu, selepas setiausaha agung Gerakan, Teng Chang Yeow memberi surat tunjuk sebab berikutan mengkritik kepimpinan parti.

Huan juga tidak sehaluan dengan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr Teng Hock Nan yang dianggapnya hilang sentuhan di peringkat akar umbi. tamat.

Dengan penarikan diri Huan, beribu-ribu penyokongnya dijangka akan meninggalkan Gerakan dengan sebahagian daripadanya dipercayai akan menyertai Pakatan Rakyat atau DAP.

Apabila Gerakan menggantung keahlian Huan selama tiga tahun, beberapa pemimpin cawangan dan bahagian mengugut untuk meninggalkan parti itu.

Antara pemimpin berkenaan ialah dari cawangan Kubang Ulu, Penanti, Sungai Lembu, Telok Wang, Seberang Jaya dan Samagagah adalah antara 1,000 ahli yang mahu mengikuti jejak Huan.

Sentimen ini turut dikongsi oleh ketua bahagian Kepala Batas, Jeffrey Beh yang mengumumkan sokongannya kepada Huan.

Kemelut dalam BN terus menjadi-jadi seperti barah yang sukar dibendung lagi. Umno yang menjadi tunjang BN bercakaran sesama sendiri. Dua sayap pentingnya MCA dan MIC juga menghadapi senario yang sama.

MCA sehingga kini masih belum dapat menentukan hala tuju mereka dengan tiga puak yang masing-masing diketuai presidennya, Ong Tee Keat, timbalannya Chua Sor Lek dan naib presiden Liow Tiong Lai mahu menguasai parti, bukan hendak menyelesaikan persengketaan.

Campurtangan dari timbalan perdana menteri Muhyiddin Yassin, kemudian perdana menteri Najib Razak gagal membawa mereka ke peringkat perundingan.

Kepimpinan MIC di bawah Sammy Vellu juga menghadapi masalah sama. Ramai pemimpin kanannya tidak sebulu lagi dengannya.

PPP pula menyaksikan pertempuran presidennya Kayveas dengan bekas ahli majlis tertinggi parti itu, Murugiah hingga terpaksa dibawa ke mahkamah untuk menentukan ’siapa bos’.

Pertikaian PPP makin meruncing apabila Kayveas membuat laporan polis terhadap Murugiah. -Fazallah Pit(FMT)

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.