Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

10 Jun 2010

Dr Hasan Ali Fail Saman Fitnah RM20 Juta

SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Hasan Mohamed Ali memfailkan saman fitnah bernilai RM20 juta terhadap empat defendan termasuk Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi kerana didakwa mengeluarkan kenyataan mengandungi fitnah terhadapnya berhubung larangan berpolitik di masjid.

Turut dinamakan sebagai defendan ialah Pengerusi Yayasan Basmi Kemiskinan Selangor, Datuk Zainal Abidin Sakom dan dua syarikat akhbar, iaitu Utusan Melayu (Malaysia) Sdn Bhd dan Agenda Daily.Com Sdn Bhd.

Hasan Ali selaku plaitif memfailkan saman itu pada pukul 12.30 tengah hari hari ini, di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil di sini menerusi Tetuan Nazri Saad Associates.

Selain ganti rugi pampasan yang bernilai RM20 juta, plaintif turut menuntut ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan yang akan ditafsirkan mahkamah, faedah, kos serta lain-lain relif yang difikirkan sesuai.

Plaitif yang menafikan sekeras-kerasnya dakwaan defendan turut memohon injunksi bagi menghalang defendan atau ejennya daripada melafazkan atau menerbitkan kata-kata yang memfitnahnya.

Pada penyataan tuntutannya, plaintif mendakwa defendan mengeluarkan kenyataan yang memfitnahnya dengan niat jahat yang mencetuskan kebencian dan merendahkan taraf plaitif pada pandangan umum.

Plaintif turut mendakwa kenyataan itu dibuat dengan niat memperkecilkan kedudukan plaintif, iaitu Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor, Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Ahli Dewan Undangan Gombak Setia.

Kenyataan defendan juga didakwa plaintif membawa maksud beliau menderhaka kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah supaya tidak menjadikan masjid dan surau sebagai gelanggang berpolitik.Mstar

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.