Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

14 Sep 2008

Exco guna Mercedes, Pemilik Bengkel diseret Ke Mahkamah ~ Malaysiakini


http://buletinonline.net/images/berita11/kereta_terengganu.jpg
Kerajaan UMNO/BN Terengganu dibawah pimpinan Menteri Besar Dato’ Ahmad Said Julai lepas telah memutuskan membeli 14 kereta Mercedes E200 Kompressor dengan kos RM3.43 juta.
(Gambar - Exco Terengganu terus menggunakan Mercedes walaupun Kabinet Pak Lah memutuskan Terengganu mesti guna Proton)

Kereta tersebut dibeli semata-mata untuk digunakan oleh exco dan pegawai kanan kerajaan negeri bagi menggantikan Proton Perdana V6 Executive yang dibeli semasa zaman bekas Menteri Besar, Dato’ Seri Idris Jusoh.

Ternyata keputusan tersebut disambut negatif oleh seluruh rakyat, bukan sahaja di Terengganu, malah seluruh Malaysia tidak bersetuju dan terkejut dengan keputusan tersebut.

Justeru kerana terus mahu menggunakan Mercedes baru, beberapa justifikasi telah dibuat oleh kerajaan negeri antaranya mendedahkan kos penyenggaraan yang tinggi yang telah ditanggung oleh kerajaan negeri kerana menggunakan Perdana V6 Excutive pada sesi lalu.http://buletinonline.net/images/berita11/gambar_796.jpg

Dakwaan Menteri Besar dan juga Setiausaha kerajaan negeri berkenaan kualiti Proton Perdana dan kos penyenggaraan tersebut telah dibidas.

Penafian datang antaranya dari Kelab Pemilik Proton Perdana V6, V-Sixers.(Gambar kanan - Ahmad Said mendedahkan kos penyenggaraan Proton yang tinggi)

Pengerusinya Alex Yu menegaskan kelab tersebut telah melakukan kaji selidik dan mendapati sekitar 70% ahli kami tidak ada masalah dengan kotak ‘gear’ walaupun mereka telah miliki kereta antara 5 hingga 7 tahun.


Walaupun bantahan dibuat oleh pelbagai pihak dan cabinet memutuskan kerajaan Terengganu tetap tidak boleh menggunakan Mercedes, Ahmad Said telah menolak saranan Perdana Menteri supaya Mercedes tersebut hanya digunakan untuk tetamu VVIP.(Gambar kiri - seorang lagi Exco bergaya gunakan kereta Mercedes)


Akhirnya, dua pemilik bengkel akan dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu hari ini (14/9) berhubung kes penyenggaraan Proton Perdana V6 Executive milik kerajaan negeri Terengganu yang mencecah jumlah RM1.07 juta.

http://buletinonline.net/images/berita11/n_01razif.jpg
Bernama melaporkan Pengarah Badan Pencegah Rasuah (BPR) negeri Sharuddin Sapian berkata kedua-dua mereka dijangka dibawa ke mahkamah untuk didakwa kira-kira pukul 9 pagi melibatkan lima pertuduhan(Gambar kiri - seorang lagi Exco bergaya gunakan kereta Mercedes).

"Seorang daripada pemilik bengkel itu akan menghadapi empat pertuduhan berhubung kes berkenaan," katanya.

Namun apakah tuduhan yang akan dihadapi oleh pemilik bengkel tersebut tidak dinyatakan.

Pendedahan mengenai kos penyenggaraan kereta Proton bukan sahaja membongkar ‘keborosan’ kerajaan negeri menggunakan wang rakyat, malah ia turut mengheret Idris Jusoh serta projek-projek mewah yang dilaksanakan semasa beliau menjadi Menteri Besar.

Antaranya, Ahmad Said berkata kepada pemberita supaya pihak Badan Pencegah Rasuah (BPR) tidak meilih-milih dalam membuat penyiasatan dan meminta badan tersebut menyiasat penganjuran Piala Monsun dan juga pembinaan Taman Tamadun Islam.

Oleh kerana Exco dan pegawai kanan negeri Terengganu tetap mahu menggunakan Mercedes, pendapat seluruh rakyat ditolak, dan dua pemilik bengkel menjadi mangsa.

BuletinOnline

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.