Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

12 Dis 2008

Bayar sewa Seri Perdana RM7611 sehari? ~ Malaysiakini

Seri Perdana

Rumah YAB TG Nik Aziz. . Rumah YB TG Haji Hadi

Rakyat susah tetapi bayar hampir RM10 juta untuk istana PM/TPM

RM6.89 juta: percaya atau tidak itulah jumlah yang kerajaan Pusat bayar kepada Putrajaya Holdings bagi menyewa Seri Perdana dan Seri Satria iaitu kediaman resmi PM dan TPM kita. Seri Perdana disewa pada kadar RM4.15 juta setahun ataupun RM345, 833.33 sebulan atau RM11,527.77 sehari! Manakala Seri Satria pula RM2.74 juta setahun ataupun RM228 333.33 sebulan atau RM7,611.11 sehari!

Angka berkenaan dimaklumkan dalam Dewan Rakyat semalam.

Manakala kos penyelenggaraan Seri Perdana sahaja adalah RM1.89 juta setahun bersamaan RM158 051.40 sebulan atau RM5 268.38 sehari. Dan Seri Satria RM1.13 juta setahun bersamaan RM94, 156 sebulan atau RM 3 138.53 sehari!

Inilah bangunan yang Almarhum Ustaz Dato Fadzil Nor dulu cadang untuk dilelongkan jika BA (ketika itu) berkuasa. Saya tidak tahu tentang anda tetapi saya sendiri tidak terbayang begitu banyaknya wang yang dibelanjakan untuk menampung PM dan TPM kita sekeluarga.

Sewa sehari Seri Perdana bersamaan RM11,527.77 sehari, sedangkan gaji pokok permulaan seorang guru dengan diploma hanyalah RM1,405.71. Dengan RM1,405.71 inilah guru tadi menampung keluarga dan kehidupan hariannya sedangkan kita membayar RM11, 527.77 sehari buat PM kita! Malah menurut jadual tangga gaji baru seorang Ketua Polis Negara pun dibayar lebih murah (perbandingan gaji pokok permulaan) dari kita menyewakan Seri perdana untuk Perdana Menteri kita. Gaji pokok permulaan KPN adalah RM9 615.98 (menurut Pekeliling Perkhidmatan Bil. 8 tahun 2007) sebulan.

Jadi apa nak kita lakukan?

Dalam pada itu rakyat diseur berjimat cermat. Tahun depan mungkin keadaan ekonomi semakin gawat, syarikat-syarikat gergasi dunia sudah mula memberhentikan para pekerjanya. Dan kita dalam susah-susah memuntahkan dari isi perut hampir RM10 juta setahun bagi menempatkan tak sampai 10 orang di dua istana kerana mereka adalah PM dan TPM kita ~ Roslan SMS

9 ulasan:

Gelombang Rakyat berkata...

Bagaimana boleh ada pemimpin yang tidak berhati perot buat begitu.

Tergamak disuruhnya Rakyat Malaysia ubah gaya hidup.

Dia?

bn haramjadah berkata...

TIADA PEMIMPIN NEGARA DI SELURUH DUNIA SEWA RUMAH RASMI SAHAJA DI MALAYSIA, Mengap jadi begini, adakah Malaysia sebuah negara semiskin begitu hinggakan PM &DPM kena sewa rumah? Jawapannya tidak, ini adalah satu lagi projeck UMNO UNTUK MERUGIKAN DAN MENCURI DARI RAKYAT MALAYSIA, tanyakan diri satu soalan, siapa itu PUTRAJAYA HOLDINGS, INI ADALAH COMPANY PROXY UMNO, UMNO mencuri dari kerajaan untuk mengkayakan Parti politik UMNO. SEMUA PROJECK PERSWASTAAN LETRIK, AIR, TELEKOM, TOL SEMUANI ADA UDANG DI SEBALIK BATU, SEMUA harta kerajaan di jual kepada krony yang berhaapan sebagai taukeh besar tetapi kebetulannya, semua taukeh ini bayar sewa kepada UMNO, ingat tak kisah MAS, APA TAJUDDIN ROSLI DAKWA, Inilah cara UMNO MEMPERBODOHKAN orang melayu di bawah nama DEB.

ceriaselalu berkata...

Yang musykilnya, kos bina rumah tu guna duit sapa ? Bukan duit kerajaan ke? Yang pi sewa tu apa cerita...yang ni orang kampung tak faham ni..
(Kalau macam ni pilihanraya kecil KT kita pakat2 undi PAS)

Unknown berkata...

SEWA??? dari siapa??????? dan contract 25 tahun???

dengan kos yg begitu tinggi, boleh bina beberapa buah dah selepas berapa tahun.

mr. nice? mr. clean??? my asss!!!

sampai bila seluruh rakyat malaysia bary boleh sedar bahawa kami dibodohkan and disodomi dengan kua-kua oleh BN/ bangsat negara...

al-brangi Online berkata...

Bilalah bangsaku nak sedar. Terjemahkan ketidakpuasan hati anda dlm undi, yg terdekat PRK P36 Kuala Terengganu, dan PRU13

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

nik aziz dan hj hadi dok rumah sendiri dek... itu rumah negara bukan rumah pak lah. rumah pak lah ada dan samalah dengan rumah tok2 guru tu. tak adil dan fitnah serta unislamic kalau buat perbandingan tak kena... macam banding belalai kita dengan belalai gajah...mana yang besar? tak adil kan?

kalau anuar, nik aziz atau hj hadi jadi PM dok situ jugalah.

rumah kerajaan untuk mb kelantan di JKR 10. nik aziz tak dudok di situ... berapa belanja sehari untuk JKR 10? itu kita mau tahu...pun tak adil itu rumah untuk mb bagi negeri... ini rumah pm malaysia untuk negara dek...

otai kesal...awak tu muda tapi tak matang dalam berfikir. rumah pm adalah diurus dan tadbir untuk jaga imej negara. serupalah dengan white house dll. hanya mereka yang bodoh saja termakan propaganda hitam awak tu dek

wassalam.. allah maha ketahui apa yang kita jahil

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

yang tanya soalan tu di parlimen ialah dap dan nak perbodohkan melayu adalah dap. kenapa melayu mesti beli fitnah kafir harbi tu? hj hadi pernah cakap umno kapir kerana berkawan dengan mca dan mic. adakah dap tak makan babi? mereka mengucap dan bersunat ke dek

Rozita berkata...

pemudabesut...
cuba jawab apa yang di perkata kan oleh OTAI..
sy tak berapa setuju, tp tak reti nak menjawab..maklum ler 'jahil'..
bab2 politik nih..

Wassini berkata...

Assalamualaikum wbt...

Camnie lah En OTAI biar saya mudahkan. En OTAI ada tanah dan En OTAI keluarkan modal RM50,000 untuk buat rumah. En OTAI upah saya buat rumah tu. Lepas siap En OTAI sekeluarga berpindah ke rumah tu. TETAPI... En OTAI kena bayar sewa kat saya sebanyak RM500 setiap bulan selama 25 tahun.

Soklan saya: Orang akan kata En. OTAI pandai ke atau bodo?

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.