Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

4 Dis 2008

Mohamad Sabu sedia tanding lagi ~ Malaysiakini

PETALING JAYA: Bekas calon PAS, Mohamad Sabu menyatakan kesediaannya untuk bertanding buat kali kedua pada pilihanraya kecil Kuala Terengganu selepas tewas di kerusi Parlimen yang sama dalam Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu.

"Saya sentiasa bersedia kalau dipilih oleh parti untuk bertanding, tapi keputusan untuk tentukan itu (calon), terletak pada parti," katanya kepada mStar Online ketika dihubungi hari ini.

Walaubagaimanapun Beliau berkata hingga kini PAS masih belum menentukan calon yang akan bertanding menentang calon Barisan Nasional (BN) dalam pilihanraya berkenaan.

Kerusi Parlimen Kuala Terengganu itu kosong ekoran kematian mengejut penyandangnya sebelum ini yang juga bekas Timbalan Menteri Pelajaran, Allahyarham Datuk Razali Ismail.

Dalam pilihanraya umum Mac lalu, Allahyarham mengalahkan Mohamad Sabu dan calon Bebas, Maimun Yusof dengan majoriti 628 undi.

Mohamad Sabu berkata beliau gembira kerana Pakatan Rakyat yang dianggotai PAS, PKR dan DAP bersetuju memberi laluan kepada PAS untuk meletakkan calonnya bertanding di kerusi Parlimen berkenaan.

"Yang penting ialah calon PAS, walau siapa pun yang menjadi calon nanti, kita akan beri sokongan padu untuk pastikan kemenangan," katanya.

Beliau yang juga Naib Presiden PAS menjelaskan buat masa ini pengurusan parti menunggu signal yang akan diberikan oleh Presidennya, Datuk Seri Abdul hadi Awang untuk tindakan lanjut.

"Kita tunggu Presiden balik menunaikan haji dulu, lepas itu baru kita tau apa tindakan lanjut yang diambil," katanya.

Ditanya sejauhmana keyakinan PAS untuk menang dalam pilihanraya berkenaan, beliau berkata PAS bersama anggota Pakatan Rakyat yang lain akan berusaha bersungguh-sungguh untuk memastikan kejayaan dalam pilihanraya berkenaan. ~ Mstar Online

Artikel berkaiatan P36

Malaysiakini ~ Wan Farid hampir pasti jadi calon BN

Jaranganakmelayu ~ Yang Gatal Mulut & yang sebenar (1)

Yang gatal mulut :

"Pengundi Kuala Terengganu ini lain sedikit, mereka hendak orang yang ada jawatan dalam bahagian," (Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu, Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh)

Yang sebenar :

Sejarah pilihan raya Parlimen Kuala Terengganu :

PRU 1990 – Zubir Embong (UMNO/BN) vs Manan Othman (S46).
Zubir kalah (jawatan semasa : Ketua Pemuda UMNO bahagian).

PRU 1999 – Abu Bakar Daud (UMNO/BN) vs Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (PAS). Abu Bakar Daud kalah (jawatan semasa : Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu).

PRU 2004 – Razali Ismail (UMNO/BN) vs Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (PAS). Razali Ismail menang (tidak ada apa-apa jawatan dalam UMNO Bahagian waima dalam UMNO cawangan sekali pun ditambah bukan ahli UMNO dalam Bahagian Kuala Terengganu pun).

PRU 2008 – Razali Ismail (UMNO/BN) vs Mohamad Sabu (PAS) vs Maimun Yusof (Bebas). Razali Ismail menang. (AJK Bahagian yang dilantik dan mencipta sejarah sebagai Wakil Rakyat @ Yang Berhormat @ Ahli Parlimen pertama di Malaysia yang tidak dipilih @ kalah dalam pemilihan perwakilan Bahagian ke persidangan Agung UMNO Pusat).

JAM : Wan Farid … jangan takut dengan bayang-bayang.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.