Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

5 Dis 2008

Presiden AKIM digantung ahli ~ Malaysiakini

Hanafi digantung ahli AKIM

KOTA BHARU – Calon bebas yang juga Presiden AKIM bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh menentang Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, digantung keahliannya kerana didakwa membuat kenyataan yang menyentuh dasar parti itu.

:Setiausaha Agungnya, Kapten (B) Mohd Rosli Ghazali berkata, keputusan itu dibuat mesyuarat 28 November lalu untuk tempoh enam bulan.

“Penggantungan ini diputuskan lembaga tindakan tatatertib/disiplin mengikut Perlembagaan parti fasal 96 di bawah (1) ceraian (e) dan (f),” katanya melalui satu kenyataan yang dikeluarkan di sini, semalam.

Mohd Rosli berkata, mengikut peraturan parti semua ahli AKIM di semua peringkat (tidak ada hak yang dikecualikan) hendaklah masing-masing menjaga rahsia dan nama baik serta kesinambungan parti.

“Tidak boleh melakukan sebarang perbuatan dan tindakan salah laku bertentangan dengan kepentingan parti dan yang merugikan parti.

:“Adalah dengan ini saya diarah memaklumkan kepada semua, Hanafi Hamat telah digantung keahlian parti AKIM berkuat kuasa 28 November yang lalu,” katanya.

Hanafi dalam kenyataannya juga turut mendakwa Abdullah Sani melanggar peraturan parti apabila mengisytiharkan diri sebagai Presiden sedangkan beliau Presiden parti yang memegang jawatan itu selama dua penggal berturut-turut sejak 2006 sehingga 2010.

“Adalah dinasihatkan semua pihak berhubung terus dengan pejabat agung untuk segala urusan yang berkaitan dengan hal ehwal parti,” katanya.

Pada pilihan raya Permatang Pauh, Hanafi kalah dengan majoriti undi lebih 16,000 undi. Seorang lagi calon yang bertanding ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah.

Muktamar Agung AKIM 7 September lalu melantik Hanafi sebagai penasihat, apabila beliau tidak hadir pada muktamar itu dan perwakilan sebulat suara melantik Abdullah Sani Musa sebagai Presiden yang baru.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.