Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

24 Feb 2009

Siapa hina Islam ? ~ Malaysiakini


Penubuhan Majlis Perundingan Antara Agama oleh kerajaan negeri Pulau Pinang didakwa meletakkan Islam sama taraf dengan agama-agama lain.

Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Shabudin Yahaya berkata, mengeluarkan kenyataan yang cepat dalam persoalan penubuhan jawatankuasa itu dengan mengulas bahawa cubaan menyamakan Islam dengan fahaman agama lain ternyata menghina Islam dan tindakan seperti itu mesti dihentikan.


Persoalannya adakah benar dengan diujudkan satu jawatan kuasa seperti itu menyebabkan Islam berada sama taraf dengan agama lain.

Shahabudin memberi andaian sendiri yang tidak bertanggungjawab dengan mengatakan, ‘‘Ini sesuatu yang cukup menakutkan kerana agama Islam dipandang sama seperti Buddha yang diasaskan oleh manusia bernama Gautama Buddha, disamakan juga dengan Kristian, Taoism dan Bahai,” .

Rasanya di negara Malaysia yang kita cintai ini, apa yang diperjuangkan oleh pakatan Rakyat dan disana di dominasi oleh PAS khususnya dalam persoalan mempertahankan agama Islam, anggapan Shahabudin ternyata tersasar jauh.

Kamilah yang sedang mempertahankan Islam , jangan ungkit siapa yang hina Islam kecuali jawapannya sudah dapat dijawab oleh kita iaitu UMNO. UMNOlah yang telah mengadai agama demi kepentingan perjuangan sempit Melayu mereka.

Secara peribadi pada anggapan saya tidak adapun hasrat penubuhan jawatankuasa perundingan agama untuk meletakkan agama Islam setaraf dengan agama lain.

Contoh yang paling baik, di Universiti yang saya belajar di Aceh.Disana ada Fakulti Ushuluddin, terdapat Jurusan perbandingan Agama. Adakah ini boleh juga dianggap satu penghinaan.

Tersangat penting saya beranggapan baik disanalah kita dapat menyampaikan mesej Islam kepada penganut agama lain.

Dicatat oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM

[Kami tidak menyembah tuhan kamu dan kamu juga tidak menyembah tuhan kami.Bagi kamu agama kamu dan bagi kami agama kami. Tiada paksaan dalam beragama...Perbandingan antara agama juga dibuat oleh ulamak islam yg bernama Shahrastani, menjadi kitab rujukan dalam matapelajaran milal wannihal di Al-Azhar. Adakah Al-Azhar menghina agama Islam?]

1 ulasan:

Jeepers Creepers berkata...

sokonglah sangat rejim zionis dap tu

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.