Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

24 Nov 2009

Exco harap bedah siasat kedua Teoh, temui punca sebenar kematian

KUALA LUMPUR, 23 Nov: Exco Kerajaan Negeri Selangor, Ean Yong Hian Wah meletakkan harapan agar bedah siasat kedua ke atas mayat bekas pembantunya, mendiang Teoh Beng Hock menemui punca kematian sebenar.

Ean ketika dihubungi Harakahdaily pagi tadi berkata, rakyat termasuk ahli keluarga Teoh sendiri yakin Teoh mati dibunuh, bukan akibat terjatuh daripada bangunan seperti yang dilaporkan sebelum ini.

"Saya sangat berharap bedah siasat kali ini dapat memberikan gambaran yang jelas kepada kita apakah punca kematian Teoh,"

"Rakyat sendiri percaya Teoh mati dibunuh oleh orang yang ada di sekelilingnya waktu dia disoal siasat," katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Kembangan.

Ditanya mengenai dakwaan peguam keluarga mendiang Teoh, Gobind Singh Deo bahawa terdapat sekumpulan individu yang tidak dikenali mengekori pakar patologi Thai, Dr Porntip Rojanasunand sejak kelmarin, Ean percaya ianya adalah tindakan musuh politik berniat untuk menakut-nakutkan Dr. Phorntip.


Saya pasti kejadian itu memang berlaku.Individu-individu tersebut patut dedahkan diri mereka, bukan bertindak demikian," katanya lagi.

Gobind dilaporkan sebagai berkata, beberapa buah kereta mengekori Dr. Porntip balik ke hotel dan kemudiaanya ke tanah perkuburan di Semenyih sejak petang Jumaat.
Menurutnya juga, pihak polis telah menugaskan beberapa anggotanya memantaunya sejak dimaklumkan mengenai perkara itu.

Mayat mendiang Teoh yang digali semula dari tanah perkuburan Semenyih Sabtu lalu dan bedah siasat kali kedua dilakukan oleh Dr. Khairul Aznam dan Dr. Prashant Samberker yang memberitahu inkues kematian Teoh bahawa mendiang membunuh diri.

Seorang lagi pakar patologi, K Saravanan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, ditugaskan merakamkan gambar bedah siasat tersebut.

Bedah siasat yang dilakukan di Hospital Sungai Buluh itu mengambil masa kira-kira dua jam dan selesai dijalankan pada jam 3 petang semalam.

Bagaimanapun, laporan bedah siasat hanya akan diumumkan apabila inkues disambung 9 Disember depan.

Mendiang Teoh ditemui mati di tingkat lima bangunan Plaza Musalam di Shah Alam pada 17 Julai lalu, sehari selepas dia disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Jenayah Malaysia (SPRM).

Kerajaan kemudiannya mengarahkan diadakan inkues berhubung kematian mendiang Teoh dan keterangan Dr Porntip telah mendorong keluarganya meminta bedah siasat kedua dijalankan.

Dr Porntip memberitahu inkues tersebut bahawa berdasarkan foto dan laporan bedah siasat pertama, beliau mengesyaki 80 peratus kemungkinan kematian mendiang Teoh adalah homisid.

Pakar patologi terkemuka Thai itu yang bertugas dengan Jabatan Kehakiman negara itu, hadir memantau bedah siasat hari ini bagi pihak kerajaan Selangor.

Manakala SPRM pula mendapatkan khidmat pakar patologi Britain, Dr Peter Venezis (kanan) yang terkenal dengan siasatannya terhadap kematian Puteri Diana.

HarakahDaily.Net/-

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.