Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

5 Jan 2010

Dr Rosli Allani mohon batal perintah mufarakah

Bekas ketua penerangan Pemuda PAS Kelantan, Dr Rosli Allani Abdul Kader hari ini mengemukakan permohonan di Mahkamah Tinggi Syariah di sini untuk membatalkan perintah mahkamah itu pada 21 Dis lalu agar dia dan isteri keduanya tinggal berasingan kerana pernikahan mereka diragui.

Alasan yang dinyatakan dalam permohonan yang difailkan menerusi peguam Syarie, Mustafa Kamal Mat Hassan, ialah beliau dan Ilyani Mohd Noor, 30, telah bernikah semula mengikut hukum syarak di Kampung Bangsal Wakseng, Yarang, Pattani, Thailand pada 22 Dis lepas.

Mustafa Kamal memberitahu Hakim Syarie, Mohd Yusoff Awang, bahawa bagi menyokong permohonan bantahan awal dan pembatalan perintah mufakarah yang dikeluarkan terhadap defendan, beliau memfailkan beberapa afidavit sokongan sebagai bukti terdiri daripada salinan surat nikah yang dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam Pattani, pas sempadan milik Rosli Allani dan pasport antarabangsa milik Ilyani yang tertera cop imigresen berhubung kenyataan keluar masuk pasangan itu di sempadan negara.

“Berdasarkan beberapa fakta dan pernyataan itu, saya dengan rendah diri memohon mahkamah membenarkan semua perintah sebagaimana permohonan ini bagi mengelak reputasi kedua-dua defendan terus diaibkan di mata masyarakat,” kata Mustafa Kamal.

Pada prosiding hari ini Rosli Allani dan pasangannya tidak hadir manakala bapa Ilyani, Mohd Noor Che Man, 58, hadir bersama peguamnya, Mohd Zaki Zainal Abidin.

Mohd Zaki pula membantah permohonan yang difailkan oleh Rosli Allani itu.

Setelah mendengar hujahan dari kedua-dua pihak, Mohd Yusoff menetapkan 17 Jan ini untuk mengumumkan keputusan terhadap permohonan itu, dan sehingga tarikh itu, perintah mufarakah yang dikeluarkan terhadap pasangan terbabit dikekalkan.

Pada 21 Dis lalu, mahkamah yang sama telah mengarahkan pasangan itu tinggal berasingan (bermufaraqah) kerana terdapat keraguan pada kesahihan pernikahan mereka di sebuah masjid di Selangor pada 26 Dis 2008. — Bernama

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.