Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

15 Jan 2010

“Kenapa SPRM tak panggil Nazim, Deepak?” - Shamsul Iskandar



Kenyataan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang cuma mengambil kenyataan penyiasat persendirian P Balasubramaniam sahaja diselar kerana wujudnya sikap berat sebelah dalam siasatan tersebut.

"Kenapa SPRM tak ambil kenyataan dan siasat Nazim dan Deepak?" kata Ketua Angkatan Muda PKR Shamsul Iskandar Mat Akin ketika mengulas kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Abu Kassim Mohamed baru-baru ini.

Abu Kassim dalam kenyataan terbarunya berkata, SPRM bersedia memanggil Bala untuk meneruskan siasatan berhubung akuan bersumpahnya itu walaupun penyiasat pensendirian itu berada di luar negara dan akan terus menyiasat dalam serba kekurangan prasarana.

Balasubramaniam mengundang kontroversi apabila pada 3 Julai 2008, beliau muncul dan mengumumkan akuan bersumpahnya berkaitan dengan pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Bagaimanapun keesokannya, beliau menarik balik kenyataan akuan sumpah awalnya itu melalui akuan sumpah kedua dalam satu sidang media sebelum bertindak menghilangkan diri dipercayai ke luar negara bersama keluarganya

Balasubramaniam juga mengaku bahawa beliau pernah bertemu adik Perdana Menteri Mohd Nazim Abdul Razak dan Deepak yang dikatakan ada kaitan dengan kehilangannya di luar negara sebelum ini.

"Jadi, apakah kerana Nazim itu adik Perdana Menteri, maka Nazim tidak dipanggil oleh SPRM?" kata Shamsul Iskandar ketika dihubungi Era Pakatan di sini, hari ini.

SPRM mahu menyiasat Balasubramaniam ekoran rakaman cakera padat (CD) yang dikatakan mengandungi lapan perkara mengenai penyiasat persendirian kepada penganalisis politik, Abdul Razak Abdullah Baginda itu.

Antara lapan perkara yang terdapat dalam CD itu ialah isu wang RM5 juta bagi mendorong Balasubramaniam menarik balik akuan bersumpahnya yang bertarikh 1 Julai 2008, ugutan terhadap keluarganya, penerimaan RM750,000 oleh Balasubramaniam dan RM800,000 kepada keluarganya termasuk paksaan akuan sumpah yang disediakan.

"Kita alu-alukan kenyataan Ketua Pesuruhjaya SPRM yang mahu menyiasat Balasubramaniam itu. Tapi, itu cuma kenyataan dan bukannya tindakan. Jadi, kenyataan beliau itu saya sanggah kerana beliau seolah-olah tidak memahami bahawa dalam negara ini, banyak perkara boleh hilang, dan dihilangkan, enjin pesawat boleh hilang.

"Dan, apa jaminan sekarang ini kalau Balasubramaniam tidak hilang sekali lagi?" soal beliau. Era Pakatan

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.