Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

18 Apr 2009

JKKK Perak dibubar

[scan0001.jpg]
Gabungan Mahasiswa Bersatu Mahasiswa (BERSATU) sebulat suara membantah tindakan kerajaan negeri berikutan arahan pemecatan semua ketua kampung dan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) seluruh Perak berkuat kuasa pada 16 April 2009 baru-baru ini.

Presiden NGO tersebut, Mohd Hafez Sabri semasa memberitahu media pagi tadi menyatakan tindakan tersebut bercanggah dengan janji Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pangkor, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir yang telah diumumkan sebagai Menteri Besar kudeta BN Perak semasa diawal pelantikan beliau.

“Dengan keluarnya arahan ini, sahlah semua ketua kampung dan JKKK di seluruh Perak dipecat dibubarkan oleh kerajaan BN. Perkara ini tak seperti kenyataan Zambry di awal perlantikan (beliau)sebagai MB Kudeta Perak bahawa Ketua Kampung dan JKKK tidak akan ditamatkan perkhidmatan,” jelas beliau.

Jelas beliau lagi, diawal perubahan pemerintahan kerajaan negeri di bawah Dato’ Seri Hj Nizar Jamaluddin, beliau mengumumkan bahawa semua ketua kampung dan JKKK boleh terus berkhidmat dengan kerajaan negeri sehingga tempoh perkhidmatan mereka tamat.

Beliau juga mendesak kerajaan agar diberi diberi peluang perkhidmatan ketua kampung dilanjutkan, beliau juga menekgaskan bahawa ketua kampung dan JKKK yang dipilih melalui pilihanraya terikat dengan polisi dan dasar maka tidak timbul sifat partisan bagi golongan tersebut.

“Saya lihat jelas kerajaan PR (Pakatan Rakyat) lebih terbuka sikapnya berbanding kerajaan BN (Barisan Nasional), malahan supaya semua pembangunan dapat dilaksanakan secara saksama, kerajaan PR negeri Perak juga telah menubuhkan JKKK di perkampungan Cina, malahan Ketua Kampung dan JKKK perkampungan orang-orang Asli juga akan ditubuhkan,”ujar beliau lagi.

Terdahulu, mesyuarat Exco kerajaan negeri tersebut memutuskan kaedah pemilihan Ketua kampung di seluruh Perak dibuat melalui pungutan suara iaitu Ketua Kampung dipilih melalui pilihanraya. Sesiapa sahaja yang layak boleh dicalonkan dan di undi.

Kaedah ini dilaksanakan di seluruh Perak kecuali di kampung-kampung yang Ketua Kampungnya tidak meletakkan jawatan. Bulan Ogos selesai proses pemilihan dan yang terpilih diberi watikah perlantikan oleh YAB MB Perak ketika itu, dan tempoh perlantikannya adalah selama dua tahun

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.