Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

29 Jan 2009

Tengku Ahmad Rithauddeen bakal Pengerusi GMS ~ Malaysiakini

Bakal Pengerusi GMS


Selain daripada GMI (Gerakkan Mansuh Isa) dan GMP(Gerakkan Memansuh PPSMI) berkemungkinan akan tubuh satu lagi gerakkan baru dikenali sebagai Gerakkan Memansuh Sayap UMNO atau dikenali sebagai GMS. Ini merupakan ungkapan sinis untuk sayap-sayap UMNO seperti Pemuda, Wanita, Puteri dan Putera. Ungkapan ini adalah lanjutan daripada saranan Pengerusi Lembaga Disiplin Umno Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail yang telah mencadangkan agar memansuhkan sayap-sayap UMNO bagi mengekang budaya rasuh dalam parti tertua orang melayu ini.

GMS ini bakal diterajui sendiri oleh Tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen sendiri kerana bukan mudah untuk melaksanakan agenda besar dalam UMNO ini. Setakat artikal ini ditulis tentangan sengit daripada sayap-sayap UMNO telah berkumandang. Ketua Pemuda UMNO Malaysia Dato’ Hisahmuddin Tun Hussin telah menyatakan agenda GMS ini seolah-olah UMNO dalam keadaan tertekan walaupun sememangnya telah terbukti tertekan sekarang. Kekalahan UMNO dan Barisan Nasional 3-0 kepada Pakatan Rakyat di Permatang Pauh, Kuala Terengganu dan Bota telah menjadikan agenda GMS ini benar-benar menusuk kalbu. Ketua Puteri UMNO Dato’ Noraini Ahmad pula menegaskan agenda GMS ini tidak sesuai kerana belum ada lagi ahli Puteri UMNO yang disabit bersalah kerana rasuah dalam sayap tersebut.

Persoalannya mengapa bakal Pengerusi GMS ini menegaskan untuk memansuhkan sayap-sayap UMNO yang kononya telah banyak berjasa kepada UMNO. Tidak mungkin bakal Pengerusi GMS ini mencadangkan sesuatu yang tidak munasabah kepada UMNO. Bakal Pengerusi GMS ini adalah tokoh veteran dalam UMNO yang pernah menjadi Menteri Pertahanan dahulu. UMNO melantik beliau sebagai Pengerusi Displin UMNO kerana imejnya yang bersih dan dihormati oleh orang-orang UMNO. Jika cadangan bakal Pengerusi GMS ini sudah tersasar daripada usaha untuk memartabatkan UMNO maka ada baiknya beliau dipecat sahaja daripada jawatan yang disandang. Setelah dipecat mungkin bakal Pengerusi GMS ini boleh berkhidmat melancarkan agenda GMS setanding dengan Dato’ Dr. Hassan Ahmad, Pengerusi Gerakkan Memansuh PPSMI (GMP). Ataupun lebih hebat lagi bakal Pengerusi GMS ini boleh bergabung dengan suatu gerakkan baru yang bakal muncul yang juga bakal di pimpin oleh Tun Dr. Mahathir Mohammad iaitu Gerakkan Memansuhkan UMNO atau singkatnya GMU. ~ Blog Suhaizan Kayat

1 ulasan:

saji berkata...

walaupun apa yang tengku kata tu tidak rasional, janganla terlalu marah sangat kat dia. kan ke sekarang mula musim orang umno lompat ke Pakatan Rakyat?

mengenai rasional atau tidak cadangan tengku menutup semua sayap umno, orang umno kena faham konsep dan ciri pengurusan oragnisai moden (K&CPOM)yang menekankan perlunya diseimbangkan diantara aspek kemanusiaan dengan aspek teknikal K&CPOM.

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.