Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

3 Feb 2009

Dakwaan Najib Tawar RM50 Juta Ke SPRM


Angkatan Muda PKR hari ini membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan cubaan menyogok wakil-wakil rakyat PKR sejumlah RM50 juta.

Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin bersama timbalannya Mohd Fariz Musa membawa isu yang didedahkan oleh ketua PKR Ipoh Barat yang mendakwa Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak cuba memujuknya melobi dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak supaya melompat parti.

Dalam akuan berkanunnya semalam, Fauzi Muda mendakwa, beliau telah ditawar sejumlah wang tersebut bagi perkhidmatannya itu dan untuk membayar mereka yang berjaya dipujuk menyertai BN dalam satu pertemuan di kediaman rasmi Najib di Putrajaya tahun lalu.

Shamsul tiba kira-kira 12.15 tengah hari ditemani 20 aktivis sayap kanan PKR itu dan mengedarkan kenyataan akhbar kepada media.



Beliau dilihat memasuki bangunan tersebut bersama Mohd Fariz dan setiausaha pergerakan itu Zulfikar Ali Ariffin lima minit kemudian.

Dalam kenyataannya, Shamsul berkata, pendedahan Fauzi dan Adun PKR Bukit Selambau, V Arumugam menunjukkan kegiatan rasuah "sangat serius dan membahayakan negara".

"Angkatan Muda melihat wujud keperluan untuk SPRM bertindak menyiasat Najib bersandarkan kepada dua pendedahan yang telah dibuat semalam oleh Arumugam dan Fauzi tersebut.

"Justeru, AMK akan membuat laporan kepada polis dan SPRM secara rasmi demi memperlihatkan keseriusan kes demi kes yang berlaku membabitkan Najib," katanya.

Semalan, Arumugam yang juga exco kerajaan Kedah mendakwa ditawarkan sejumlah wang untuk melompat kepada BN, termasuk melalui ugutan bersifat jenayah terhadapnya, keluarga dan pegawai-pegawainya.

Arumugam mendakwa usaha menariknya meninggalkan PKR bermula sejak kemenangannya tahun lepas sehingga beberapa hari lalu.

Shamsul turut mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi agar "tidak campur tangan dalam proses siasatan terhadap Najib".

Malah, tambahnya, perdana menteri melalui kuasa eksekutifnya harus "menggantung tugas Najib bagi memberi ruang yang kondusif kepada SPR untuk menyiasat."

Dalam sidang media ringkas setelah membuat aduan berkenaan, Shamsul menjelaskan Fauzi tidak dapat tampil sendiri membuat aduan kerana menghadiri satu program di Perak.

Ditanya kenapa AMK hanya tampil membuat aduan setelah hampir setahun cubaan merasuah itu dibuat, beliau berkata, "selama ini perkara itu di luar pengetahuannya".

"Jika tahu, sudah tentu kita buat lebih awal. Kita sentiasa konsisten membuat pendedahan sebegini," katanya.

Shamsul juga berkata, AMK sedang mengaturkan pertemuan dengan Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail bagi menyerahkan dokumen sokongan berhubung aduan mereka hari ini.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.