Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

7 Jan 2010

HJ NIZAR SELAMAT DAN MASIH DIRAWAT DI HOSPITAL RAJA PEREMPUAN BAINUN


Lawatan Wakil dari PSM
Pihak wartawan bersama Dato Seri
Dato Seri Ir Hj Nizar Jamaluddin sedang diambil keterangan oleh Pihak Polis

Adun-Adun PR berkumpul di depan Wad Kecemasan
Pimpinan Pas
Yb Siva dan Yb Tai mengadakan lawatan ziarah kepada Dato Seri Nizar
Bilik Dato Seri dipenuhi Rakyat yang hadir untuk bertanya khabar

Hj Nizar yang terlibat dengan kemalangan jalanraya pagi tadi ditahan oleh pihak hospital Raja Perempuan Bainun, Ipoh untuk pemeriksaan lanjut. Kecedaraan yang dialami hanyalah cedera ringan, luka di tangan kanannya dan sedikit luka di mukanya terkena serpihan kaca. Beliau ditahan dihospital kerana keadaan darah tingginya yang naik mendadak. Orang ramai tidak perlu bimbang tentang keselamatannya.

Kemalangan berlaku di hadapan bangunan Pejabat UMNO Negeri Perak, ia bukan bermotif jenayah atau politik, Hj Nizar yang memandu sendiri keretanya dari kediamannya di Sungai Rokam menuju bandaraya Ipoh kerana temujanji dengan doktor gigi. Kereta yang dipandunya hilang kawalan apabila cuba mengelak sebuah kereta yang meluncur laju keluar dari satu persimpangan. Akibatnya keretanya terbalik dan mengalami kerosakakan yang teruk.

Ramai pihak yang tidak puas hati kerana mengabaikan keselamatan Hj Nizar, pihak PAS juga turut dipersalahkan kerana tidak menjaga keselamatannya sehingga membiarkan beliau memandu seorang diri. Suka saya jelaskan, sejak akhir-akhir ini Hj Nizar sering memandu sendiri kenderaannnya apabila keluar rumah yang tidak jauh dari kediamannya terutama untuk menghadiri mesyuarat, berjumpa doktor dan sebagainya. Sebelum ini Hj Nizar keluar dengan pemandu sukarela dari kalangan anggota Unit Amal PAS Perak secara bergilir-gilir.

Pembantu khasnya sdr. Amran ada menghubunginya malam tadi untuk menemankannya berjumpa doktor di Ipoh, tetapi beliau tidak mahu menyusahkan sdr. Amran yang sering menemaninya ke mana sahaja beliau pergi, beliau mengatakan boleh memandu sendiri kerana tempatnya pula tidak jauh.

Tanggapan mengatakan pihak PAS mengabaikan keselamatannya adalah tidak benar sama sekali. Inilah sikap Hj Nizar yang sebenar yang wajar dipuji, walaupun kedudukannya sebagai ahli politik yang terkenal, dihormati dan disegani, namun beliau tidak pernah lupa asal usulnya yang dulu ke mana sahaja beliau pergi, beliau sering memandu kereta seorang diri. Sekali sekala beliau ingin juga memandu kereta sendiri untuk menghadiri mesyuarat di pejabat PAS Ipoh, balek ke kampung orang tuannya bersama keluarga, menghadiri jemputan kenduri kendara yang tidak jauh dari kediamannya.

Alhamdulillah kita besyukur kepada Allah swt, Hj Nizar selamat dan masih boleh meneruskan perjuangannya menegakkan kebenaran dan keadilan. Semuga tragedi yang menimpanya tidak mematahkan semangat dari terus berjuang.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.