Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

10 Mac 2010

Video Anwar sakit belakang....

Baru-baru ini berlaku perang video antara Anwar dan lawan politik beliau, Anwar dengan VCD Fatwa dari Yusuf Qaradhawi, manakala musuh politik beliau mengedarkan video yang menunjukkan kononnya Anwar bersandiwara semasa di Penjara Sungai Buluh.

Video berjudul 'Sandiwara Anwar sebab-sebab MP PKR keluar parti, tengok sampai habis' itu dipercayai dirakamkan ketika Anwar mengadu dia mengalami sakit belakang dan sakit tengkuk.

Video itu menunjukkan Anwar dalam kesakitan ketika dibenarkan keluar menziarahi upacara pengebumian keluarganya.

Bagaimanapun, gambar di penjara pula menunjukkan bekas timbalan perdana menteri itu kelihatan sihat dan boleh berdiri dengan mudah.

Anda boleh lihat video tersebut di sini, sila klik untuk memainkan video berikut.



Baiklah sebelum itu mari kita belajar serba sedikit tentang sakit belakang yang dihidapi oleh Anwar Ibrahim. Anwar menghidap "Slipped Disk" sakit berkaitan tulang belakang. Penyakit ini berkaitan dengan cakera diska pada tulang belakang yang telah pecah.

“Keadaan ini menyebabkan pesakit berasa tidak selesa dan kesakitan pada bahagian berkenaan sekali gus menyebabkan mereka sukar menjalankan aktiviti harian'.

“Lazimnya, selepas disahkan diska menekan urat saraf, pesakit akan menjalani rawatan peringkat awal, iaitu rawatan konservatif. Pesakit akan dinasihatkan agar lebih banyak berehat, tidak melakukan kerja-kerja berat termasuk mengangkat barang,’’

Bagaimanapun, jika tidak ada sebarang perubahan selepas tempoh itu, doktor akan menasihatkan agar pesakit menjalani pembedahan discectomy.

“Melalui pembedahan ini, doktor akan mengeluarkan sedikit diska yang pecah supaya tekanan ke atas saraf dapat dikurangkan.

“Biasanya, selepas pembedahan, pesakit akan pulih dalam tempoh kira-kira dua minggu hingga satu bulan. Mereka juga berasa lebih selesa berbanding sebelumnya,’’

Bagaimanapun, pesakit dinasihatkan supaya bersenam dan tidak melakukan aktiviti bagi mengelakkan masalah sama berulang.

Sumber informasi slipped disk:
http://intim.wordpress.com/2008/03/04/jatuh-terduduk-punca-slip-disc/


Apa yang ingin CiLiK© tegaskan di sini, video ini adalah video yang telah diedit dan diputar belitkan untuk menghasilkan fitnah kepada DSAI. Kita dapat lihat dengan jelas bahawa si editor video ini memang sengaja menimbulkan fitnah kerana keraguan pada tarikh video-video cantuman ini.

Sekali imbas video ini seolah-olah menggambarkan Anwar terus menjadi sihat sebaik sahaja jauh dari pandangan penyokong-penyokongnya. Lihat baik-baik antara dua babak ini, iaitu sewaktu di tanah perkuburan dan sewaktu Anwar dilihat berjalan di dalam penjara.

4 April 2001 Anwar semasa di tanah perkuburan

3 Mei 2001 Anwar semasa dilihat berjalan di dalam penjara

Dari pemerhatian tentang tarikh di atas, selang masa antara dua babak tersebut ialah 4 April 2001 sehingga 3 Mei 2001 iaitu sebulan. Tiga puluh hari atau sebulan bukan masa yang sekejap, tak mustahil Anwar beransur sembuh dan boleh berjalan sedikit demi sedikit. Anwar bukan menghidap lumpuh, tetapi "slipped disk" Ada ke mana-mana doktor yang memberitahu bahawa penghidap "Slipped disk" tidak boleh berjalan atau mesti duduk di kerusi roda selama-lamanya? Selepas sebulan dan bebas dari saat kritikalnya Anwar beransur pulih dan boleh berjalan. Mana yang tipunya?

Sudahlah zombie-zombie UMNGOK, carilah modal lain yang lebih bijak! Menipu depan mata budak tadika pun tak percaya.

celok dr MiloSuam

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.