Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

17 Dis 2009

RM600,000 buat Rosmah berbelanja besar di Dubai?

rosmah

Ketika Rosmah Mansor, (gambar) isteri Perdana Menteri Najib Abdul Razak berada di Dubai bulan Ogos 2008, seseorang yang tidak dikenali telah mengirim wang berjumlah RM600,000 kepadanya.

“Saya ada dokumen sebagai bukti berlakunya penghantaran wang tersebut,” kata Ahli Parlimen Keadilan – Batu, Tian Chua pada sidang media di Petaling Jaya hari ini.

Bagaimanapun, beliau tidak mengetahui untuk tujuan apa wang tersebut dikirim pada ketika Dubai sedang rancak membangunkan bandar tersebut sebagai sebuah bandar pelancungan dan syurga membeli belah bagi selebriti terkenal dari seluruh dunia.

Tetapi kini Dubai menghadapi krisis kewangan yang serius berpunca dari pasaran hartanah yang menjunam kerana memohon ditangguh bayaran balik hutang bank sekitar US$29 bilion akibat permintaan yang semakin berkurangan.

Selain itu, beliau juga mendakwa Datuk Abu Sahid Mohamad telah menghantar RM22.2 juta ke United Kingdom (UK) antara Jun dan Ogos 2008, melalui pengurup wang Salamath Ali. Ia didakwa untuk membeli hartanah.

Tian juga mendakwa ahli perniagaan Syed Mohammad Syed Nursin, adik kepada jutawan Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary pula menghantar RM1.19 juta ke UK melalui Salamath Ali, juga untuk membeli hartanah.

Menurut Tian, beliau mempunyai salinan surat tunjuk sebab yang dihantar oleh Bank Negara kepada pengurup tersebut, memintanya menjelaskan mengenai pengiriman wang secara haram itu.

Beliau menggesa Bank Negara supaya menyiasat orang yang menghantar wang tersebut dan bukan hanya memfokuskan siasatan kepada pengurup wang terbabit sahaja.

Baru-baru ini, Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Hasan juga didakwa mengirim wang berjumlah RM10 juta ke UK menerusi syarikat pengurup wang yang sama, Salamath Ali.

Apabila disoal oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Lobak, Anthony Loke Siew Fook dalam Dewan, Mohamad Hasan hanya membisu. freemalaysiatoday

1 ulasan:

wakparpu berkata...

ambo x ccaya...duit yang dihadiahkan oleh 'raja' juta2 baru2 ni di 'sedekahkan'. takat 600 ribu apalah sangat,,,

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.