Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

1 Mac 2010

2 Panel Hakim Tarik Diri, Permohonan Anwar Ditunda



PUTRAJAYA : Dua daripada tiga hakim Mahkamah Persekutuan menarik diri daripada mendengar rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kes saman fitnah beliau terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad.

Hakim Datuk Zulkifli Ahmad Makinuddin dan Datuk Hashim Yusoff berbuat demikian selepas peguam, Karpal Singh meminta mereka berbuat demikian kerana terlibat dalam perbicaraan mengenai pemecatan Anwar sebagai Timbalan Perdana Meneteri sebelum ini.

Panel tiga hakim Mahkamah tertinggi Negara dijadual mendengar rayuan Anwar terhadap keputusan Mahkamah Rayuan menolak saman fitnah Anwar terhadap Mahathir sebelum ini.

Anwar menfailkan saman fitnah RM100 juta terhadap Mahathir kerana mantan perdana menteri it terus menfitnah beliau setelah memecatnya dari kerajaan dan umno pada tahun 1998.

Saman fitnah itu ditolak oleh Mahkamah Rayuan atas alas an ia tidak difailkan dalam Bahasa Malaysia.

“Hari ini kami membuat satu permohonan untuk dua hakim, Datuk Zulkifli dan Datuk Hashim Yusoff untuk menarik diri sebagai hakim perbicaraan hari ini.

“Kerana dalam kes Tun Dr. Mahatir memecat Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998, dalam kes itu kedua-dua menarik diri dan adalah lebih baik kedua-dua hakim ini berbuat demikian dan hakim ini bersetuju dan oleh itu kes ini akan ditangguh barangkali pada minggu depan untuk mendapat dua hakim lain,"katanya.

Hakim Tan Sri Ariffin Zakaria menangguhkan prosiding sehingga minggu hadapan bagi menggantikan tempat 2 panel hakim itu. TVS

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.