Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

1 Mac 2010

Anwar: Ke penjara?



Menghadapi perbicaraan kes liwat kali kedua, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yakin beliau tidak akan berjaya diheret merengkok dalam penjara lagi.

"Sekarang ini, program-program di Pulau Pinang, Kedah dan Perak, semua berjalan tanpa saya. Dan saya tidak akan masuk penjara.

"Tiada sebab untuk mereka menghantar saya kembali ke penjara. Atas alasan apa?” katanya ketika ditanya kemungkinan keputusan mahkamah tidak memihak padanya.

Selepas sepuluh tahun, Anwar kini sekali lagi berhadapan dengan tuduhan liwat yang didakwa dilakukan terhadap bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Perbicaraan kes yang dianggap berprofil tinggi itu mendapat perhatian pelbagai pihak dalam dan luar negara. Keputusannya nanti juga akan dianggap bakal menentukan karier politiknya dan masa depan pakatan pembangkang.

Dalam wawancara ekslusif dengan Malaysiakini minggu lalu, Anwar turut ditanya tentang asas kenyakinannya itu sedangkan beliau dalam masa yang sama mendakwa terdapat 'konpisrasi' bagi menjatuhkannya.

“Saya tidak tahu tentang memenangi kes, tetapi mereka tidak dapat mendakwa tanpa mengadakan bukti perubatan.

"Jika mereka memutuskan meneruskannya tanpanya, ia akan menjadi tidak mudah (bagi mereka),” jawab Anwar.

Beliau yang juga ketua umum PKR berkata, parti itu dan gabungan pembangkang akan terus bertahan kalaupun beliau terpaksa menghabiskan karier politiknya di sebalik gerigi besi.

“Sudah tentu orang bercakap tentangnya (kelangsungan parti). Tetapi saya terpinggir (dalam penjara) selama enam tahun dan semuanya berjalan seperti biasa,” katanya.

Anwar juga berkata, walaupun menjadi tokoh utama dalam PKR dan Pakatan Rakyat, pemimpin-pemimpin lain dalam pakatan pembangkang masih dapat mengumpulkan sokongan dalam program-programnya.

"Tetapi kadangkala mereka mahu tarik sokongan lebih ramai, jadi OK, saya boleh lakukannya,” katanya sambil ketawa kecil.

Ketika diwawancara selama kira-kira satu setengah jam di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya, Anwar turut mengulas mengenai perbezaan antara gaya pentadbiran perdana menteri sekarang Datuk Seri Najib Razak dan sebelumnya Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Beliau turut menyentuh tentang peranan isteri perdana menteri Rosmah Mansor yang sebelum ini dilaporkan menafikan menjadi 'tangan ghaib' kepada perdana menteri. Mkini

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.