Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

25 Mac 2010

Musa Hassan Bohong Ada Ijazah Undang-Undang?

Di ambang persaraan beliau daripada pasukan polis yang diceburinya lebih 30 tahun, satu laporan polis telah dibuat terhadap Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berhubung dakwaan mengenai latar belakang pendidikannya semasa perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998.

Laporan polis itu dibuat di Balai Polis Damansara Utama pada pukul 2.30 petang tadi oleh Ahli Parlimen Subang R. Sivarasa dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan Lee Hoy Sian serta penyokong parti KEADILAN.


Menurut Sivarasa, Musa menyatakan beliau mempunyai ijazah undang-undang tetapi memberitahu Mahkamah Sesyen pada 2009 beliau mempunyai diploma undang-undang dan kajian pengurusan.

Beliau mendedahkan maklumat itu semasa perbicaraan rasuah bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil, Datuk Ramli Yusuff.

"Semasa kes perbicaraan Anwar pada tahun 1998 di mana Musa Hassan sebagai Pegawai Siasatan, beliau menyatakan di depan Hakim Augustine Paul dengan mengatakan beliau mempunyai ijazah apabila disoal oleh peguam Christopher Fernando.

"Tetapi semasa di Mahkamah Sesyen Sabah, Musa dalam prosiding kehakiman memberitahu beliau mempunyai diploma undang-undang dan kajian pengurusan,

"Ini bermakna Musa telah memberikan kenyataan palsu bahawa beliau mempunyai ijazah undang-undang ketika disoal balas dalam perbicaraan Anwar, tetapi pada hakikatnya beliau cuma mempunyai diploma undang-undang.

"Musa boleh disiasat di bawah seksyen 191 kanun keseksaan kerana memberi kenyataan palsu di dalam prosiding kehakiman", kata Sivarasa kepada Suara Keadilan. -SK

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.