Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

2 Dis 2008

BANTAH SPEAKER TOLAK USUL BELA NASIB PALESTIN ~ Malaysiakini

Memorandum membantah penolakan usul membincangkan nasib rakyat Gaza telah dihantar ke pejabat Ketua Speaker Dewan Rakyat, YB Tan Sri Datuk Pandikar Amin Hj Mulia pada kira-kira pukul 10.30 pagi tadi.

Rombongan menghantar memorandum tersebut diketuai oleh Pengerusi Teras, Cikgu Mohd Azmi Abd Hamid. Ia turut disertai exco Dewan Pemuda PAS iaitu Kamaruzaman Mohamad dan Dr Rosli Alany. Antara intipati memorandum tersebut mengecam tindakan Datuk Ronald menolak usul yang dibawa oleh Ahli Parlimen Batu Pahat, Dr Mohd Puad Zarkashi.

Alasan yang diberikan menunjukkan Timbalan Speaker itu tidak peka dengan penderitaan yang dialami oleh penduduk di Palestin . Penolakan usul dikatakan turut bertentangan dengan sentimen dan hasrat rakyat Malaysia yang telah menggesa komuniti antarabangsa supaya mengambil langkah-langkah segera menarik balik pengepungan oleh Israel di Gaza dan menamatkan bencana kemanusiaan.

Memorandum juga turut menggesa YB Tan Sri Datuk Speaker segera menimbang semula usul tersebut dan menerimanya untuk dibahaskan.Ketua pegawai parlimen Datuk Kamarudin menerima memorandum itu dan berjanji akan menyampaikan sendiri kepada YB Tan Sri Datuk Speaker. Memorandum itu di tandatangani oleh lebih daripada 15 NGO.

Cikgu Azmi juga sempat berjumpa dan berbincang dengan Ketua Pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim. Selepas daripada itu, Cikgu Azmi dan rombongan bergegas menghantar memorandum ke Kedutaan Mesir bagi menggesa Kerajaan Mesir menghulurkan bantuan kepada saudara-saudara di Gaza.

Di dalam memorandum itu, turut mendesak supaya membenarkan bantuan daripada mana-mana negara masuk bagi menyelamatkan rakyat di Gaza.Duta Mesir, Hani Abdel Kader Ahmed Shash menerima dengan baik memorandum yang disampaikan dan beliau menyatakan komitmen dan kprihatinan beliau untuk membantu penduduk di Gaza.

Beliau turut menyatakan harapan supaya Hamas dan Fatah dapat bersatu menghadapi Israel dan tidak bertelagah sesama sendiri. Hanya penyatuan semua umat Islam seluruh dunia dapat menyelamatkan saudara-saudara di Palestin. ~ Ust Nasrudin Tantawi

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.