Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

5 Mac 2009

Perhimpunan PPSMI 100K Tetap Diadakan

Dilaporkan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohammad Sabtu Osman menasihatkan orang ramai supaya tidak menyertai perarakan yang dirancang penyokong Gerakan Mansuhkan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) di ibunegara Sabtu ini.

Mohammad Sabtu berkata perarakan itu adalah haram kerana penganjur tidak memohon permit untuk tujuan itu.

Pihak Istana Negara pula telah memberikan reaksi positif bagi menerima memorandum membantah pelaksanaan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI), Sabtu ini.

Persetujuan istana itu dianggap "kemenangan pertama" aktivis bahasa dan sastera dalam Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) yang menganjurkan perhimpunan besar ke Istana Negara bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada Yang di-Pertuan Agong.

Pengerusi GMP Datuk Dr Hassan Ahmad berkata istana tidak melarang majlis penyerahan memorandum tersebut.

Yang anehnya kenapakah Polis ini sentiasa sahaja hendak menjadi pengampu kepada Menteri-menteri UMNO-BN dan sampai bilakah mereka hendak menjadikan diri mereka sebagai lembu-lembu si bangang dan si tolol kepada menteri yang yang ada di dalam kabinet hari ini?

Sampai bilakah polis-polis ini hendak menjadikan rakyat negara ini sebagai musuh mereka?

Pimpinan Gerakan Mansuh PPSMI (GMP) Dato’ Dr Hassan Ahmad dilaporkan telah menerima sokongan pejuang-pejuang bahasa menganjurkan ‘Perhimpunan 100 Ribu’ di hadapan Istana Negara, 7 Mac 2009 ini bermula jam 2.00 petang.

Kalangan pejuang bahasa termasuk Sasterawan Negara Dato’ A Samad Said, Dato' Baha Zain, Dr Shaharil Mohamad Zain, Profesor Emeritus Abdullah Hassan, Profesor Emeritus Nik Safiah Abdul Karim, Dinsman dan ramailah menyatakan kesediaan untuk hadir.

Nama-nama hebat ini dikenali di dalam dan di luar negara, pelajar dan pelajar sekolah kerana mereka walaupun tidak berpakaian seragam di zahir, tetapi sebahagian besarnya adalah mahaguru di menara gading.

Jika nak dibanding sumbangan Menteri Pelajaran, Hishamuddin Hussein dengan sumbangan salah seorang nama yang disebutkan di atas tadi, semua dapat menilai siapakah yang lebih banyak berjasa terhadap pembentukan insaniah dan pembinaan intelektualisma.

Inikan pula polis-polis yang namanya seperti Musa Hassan, Mohamad Sabtu Othman yang mungkin jika ditanya kepada pelajar sekolah pun ramai akan menjawab .. oh.. kemungkinan mereka ini penyanyi yang baru muncul...

Kita meminta pihak polis henti-hentilah kerja mengampu dan membodek secara melulu. Perhimpunan tersebut bukan untuk melakukan sebarang protes di jalanan tetapi hendak menyerahkan memorandum secara aman.

Tugas kamu polis ialah mengawal lalu-lintas dan berikan segala kerjasama sepenuhnya kepada golongan cedekiawan itu. Bukan dengan menghantar trak-trak FRU atau anggota SB berpakaian preman untuk menimbulkan provokasi di tengah-tengah lautan manusia. Modus operandi sebegitu sudah tidak laku lagi apabila polis sering saja menyalah-gunakan kuasa mereka meletakkan undang-undang di dalam tangan mereka.

Maruah polis telah lama tercemar akibat perbuatan polis sendiri yang terus-terus berpegang kepada tradisi membelasah rakyat yang tak sebulu dengan pemerintah.

Rakyat sebenarnya dah meluat melihat perangai polis-polis yang menunjukkan kuasa tak kena pada tempatnya. Mengugut rakyat akan hanya menyebabkan rakyat bertambah-tambah simpati terhadap pejuang-pejuang bahasa itu.

Pergilah buat kerja kamu yang lain... mencegah jenayah, rompakan, perkosaan, mencari kanak-kanak yang hilang yang semakin menjadi-jadi. Naik pangkat dengan cara mencegah jenayah itu lebih berkat gajinya untuk diberikan makan kepada anak-bini dari naik pangkat dengan kerja mengampu dan membodek pak menteri yang tak sedar diri. - Greenboc

1 ulasan:

Unknown berkata...

Kalau dulu semasa hendak memulakan PPSMI tak pernah pula Menteri nak bawa ke parlimen untuk membuat keputusan.

Sekarang rasa pelik pula, keputusan bagi meneruskan PPSMI hendak dibawa ke Palimen pula untuk membuat keputusan.

Tentu kita semua dah tahu dan menteri sendiri pun dah tahu apa hasil keputusannya nanti kalau dibawa ke Parlimen.

Samalah sepertimana Najib tahu apa hasilnya nanti kalau dia setuju DUN di Perak dibubarkan.

Nampaknya seperti UMNO sendiri dah tak setuju dengan dasar PPSMI, tetapi mereka gunakan Parlimen untuk membersihkan tangan mereka.

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.