Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

1 Mac 2009

SU DUN Perak dikambing hitamkan? ~ Malaysiakini



Setiausaha Dewan Negeri Perak, Abdullah Antong Sabri dalam satu kenyataan akhbar di sini hari ini berkata, cadangan Yang Dipertua Dewan Negeri Perak, V. Sivakumar untuk memanggil satu sidang tergempar dewan itu pada Selasa ini adalah tidak sah.

Ia tidak boleh diadakan kerana tidak mendapat perkenan Sultan Perak berdasarkan Perintah Tetap Dewan Negeri serta Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak Darul Ridzuan.

Pada pandangan saya kalau inilah yang dikatakan kenyataan dari SU Dewan ianya adalah satu kekeliruan dan mustahil boleh berlaku melainkan kenyataan ini adalah kenyataan yang mengkambing hitamkan SU Dewan.

Semua langkah yang diambil jelas tidak menyalahi peraturan dewan dan undang-undang tubuh kerajaan negeri itulah yang saya ketahui, cuma ada usaha untuk mengagalkan sidang ini oleh Penasihat Undang-undang kerajaan negeri,

Keadaan bercelaru ini saya yakin kerana Setiausaha Dewan, Abdullah Antong Sabri adalah seorang yang memegang dua jawatan yang berbeza tugas dan peranannya.

Abdullah adalah setiausaha kepada Dewan sekaligus Setiausaha kepada Speaker Kerajaan Negeri. Tetapi dia juga adalah setiausaha kepada mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri(mesyuarat Exco) yang dipengerusikan oleh Menteri Besar Kudeta sekarang.

Bila kenyataan SU Dewan saya baca saya terus membuat kesimpulan pasti ini kenyataan atas arahan pihak tertentu. Saya tahu sangat dia tidak akan melakukan sesuatu tindakan melainkan berpandukan kepada undang-undang dan perlembagaan.

Kenyataan itu sepertilah ucapan pemimpin BN yang bercakap mengenai tidak sahnya sidang ini kerana tidak mematuhi peraturan dan memerlukan perkenan Sultan. Nampak sangat itu bukan asli dari SU Dewan.

Sedangkan sudah berulang kali dinyatakan oleh Sivakumar bahawa ia berpandukan peraturan yang sedia. Tindakannya tidak bersendiri dari awal bersama SU Dewan sehingga tidak disenangi oleh pihak BN. Kotor sungguh cara main BN setakat ini.

Kalau begitu cara mainnya , tunggu cara main kami seterusnya....

oleh DRS. KHALIL IDHAM LIM

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.