Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

14 Apr 2009

TERENGGANU YANG TERKINI & HANGAT : UNDI TIDAK PERCAYA, YANG HADIR & YANG TAK HADIR SIDANG

Mungkinkah usul undi tidak percaya terhadap MB Terengganu menjadi kenyataan pagi ini? Atau segalanya itu hanya gimik politik, ketakutan MB and the geng dengan bayang-bayang sendiri atau ada muslihat lain terhadap semua itu?

Yang mungkin pasti berlaku pagi ini pada sidang DUN ialah :

1) Semua ADUN BN (tidak termasuk Exco?) mungkin tidak menghadiri sidang DUN pagi ini (takut? boikot? sengaja?) dengan alasan keselamatan lanjutan daripada tiga ADUN BN yang telah menerima SMS ugutan bunuh malam semalam.

(2) Semua ADUN BN juga dikatakan bimbang dengan keselamatan mereka, kerana rombongan besar-besaran ahli-ahli UMNO Bahagian Kemaman yang diarahkan menghadiri sidang sebagai tanda sokongan kepada Mat Said kerana telah disogokkan dengan kononnya ADUN BN akan mengusulkan undi tidak percaya kepada MB mereka itu. Kumpulan besar ini (sama ada namanya fan club, kumpulan sorak atau apa namanya sekali pun) mungkin akan mengganggu atau bertindak sehingga ‘mengugut’ ADUN-ADUN BN yang dikatakan akan menggugat bos mereka dalam sidang DUN pagi ini.

Sehingga lewat malam semalam, difahamkan SMS telah ditaburkan kepada pemimpin UMNO empat peringkat/sayap di Bahagian Kemaman agar membawa anak buah masing-masing datang beramai-ramai ke sidang DUN pagi ini bagi ‘menyelamatkan’ MB kesayangan mereka itu.

(3) Semua ADUN BN juga dikatakan tidak bersetuju dengan cadangan MB/DUN untuk melantik mak cik Ketua Wanita UMNO Bahagian Dungun sebagai Senator mewakili DUN Terengganu bagi mengisi kerusi senator yang telah dikosongkan oleh Dato’ Wan Ahmad Farid Wan Salleh Januari lalu. Kerana itu mereka enggan ‘bersubahat’ dengan mengundi memberi sokongan kepada cadangan perlantikan itu. Menyokong atau bersubahat dengan perlantikan mak cik itu, bagi mereka bermakna mereka menyerlahkan kebengongan sebagai ADUN kerana turut menyumbang saham kecetekan akal lantaran mengiyakan perlantikan seorang senator yang taraf kelayakan, kemampuan dan kebolehannya berada jauh di bawah par piawaian ISO.

Kalau semua yang dinyatakan ini benar, sama-samalah kita lihat siapa yang hadir dan siapa yang tidak hadir pagi ini.

Satu persoalan yang ditanya oleh seorang kawan malam tadi : “pemerhati ramai-ramai yang akan hadir tu (rombongan UMNO Bahagian Kemaman) boleh mengundi menolak usul undi tidak percaya ke?”

Sumber : jaranganakmelayu.blogspot.com

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.