Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

7 Dis 2009

Ariffahmi, letak jawatan segera: Mahfuz


Naib Presiden PAS, Dato’ Mahfuz Omar menasihat Abdul Ariffahmi Abdul Rahman supaya meletakkan jawatan segera sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) supaya Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilihat tidak menyulitkan operasi PMBK

“Perlu letak jawatan serta-merta supaya keputusan yang dibuat tidak memberikan implikasi kewangan dan lain-lain kepada PMBK dan menyulitkan operasi perbadanan selepas diterajui oleh orang baru.

“Tok guru Nik Aziz yang bertindak sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat PMBK perlu memanggil segera (Lembaga Penasihat) dan membuat ketetapan supaya Ariffahmi bercuti serta merta. Ariffahmi sudah pun buat komitmen (meletakkan jawatan) jadi sekarang mereka (Pengerusi dan Lembaga Penasihat) harus buat ketetapan,” katanya.

Sebagai contoh katanya, Ariffahmi boleh dibayar gaji selama tiga bulan tetapi tidak perlu lagi aktif memegang jawatan. Dengan itu katanya, PMBK boleh melantik seorang bagi memangku jawatan CEO PMBK.

“Ini yang sesuai untuk jaga etika. Beliau bukan budak pejabat atau kerani yang masih boleh bertugas walaupun sudah hantar notis tetapi Ariffahmi mungkin akan buat apa-apa keputusan jika terus bertugas.

“Saya tidak tahu apa yang beliau akan buat tetapi kalau beliau terus ke pejabat, dan timbul sesuatu perkara atau buat macam-macam akan cetuskan kontroversi,” jelasnya.

Mahfuz memberikan kenyataan demikian kepada wartawan di Lobi Parlimen ketika ditanya mengenai perkembangan terbaru mengenai kedudukan CEO PMBK yang telah pun menyatakan kesediaan beliau meletakkan jawatan tetapi tidak serta merta sebaliknya terus bertugas sehingga 23 Mac 2010.

“Ariffahmi kena buat penyerahan tugas,” katanya.

“Disamping itu, apabila pengurusan PMBK yang baru dilantik, PMBK hendaklah membuat ‘external audit’ untuk memastikan peralihan penyambungan tugas akan berjalan dengan elok,” katanya.

Sebelum ini, keputusan supaya beliau meletakkan jawatan dibuat atas nasihat Jawatankuasa PAS Pusat setelah Presiden, Dato’ Seri abdul Hadi, Timbalan Mursyidul Am, Dato’ dr Haron Din, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub serta Bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramli bertemu Tok Guru Nik Aziz meminta agar menantunya itu berbuat demikian.

Keputusan Ariffahmi untuk terus memegang jawatan itu sehingga 23 Mac 2010 telah menimbulkan rasa kurang senang kalangan pemimpin PAS kerana ia memberikan imej yang tidak baik kepada parti itu jika amalan urus tadbir yang baik diambil kira.

Pandangan terbaru Mahfuz itu sekaligus mengesahkan kebimbangan pimpinan Pusat PAS kerana khuatir dalam tempoh sehingga Mac 2010, ada lagi tindakan yang akan diambil oleh Ariffahmi yang boleh menjejaskan kewibawaan PAS dan maruah kerajaan negeri Kelantan. - jiwokelate.wordpress.com/

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.