Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

19 Mac 2010

Wang Ehsan Punca Rasuah, Salah Guna Kuasa



http://www.buletinonline.net/images/stories/berita23/dailogkuli.JPGAhli Parlimen Gua Musang, YBM Tengku Razaleigh Hamzah berkata pemberian wang ehsan adalah punca amalan rasuah dan salah guna kuasa pemimpin Umno.


Bercakap dalam Majlis Dailog anjuran Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu disini semalam, bekas pengerusi dan pengasas Petronas ini tidak mengesahkan banyak salah guna kuasa berlaku ekoran penyaluran wang ehsan.

“Saya dengar khabar kerajaan Terengganu sekarang (pimpinan Umno-BN) tidak mahu menerima (baki wang ehsan) sebab (mereka) tidak mahu menerima akaun macam mana duit (penyaluran wang ehsan) telah dibelanjakan tempoh hari, sepanjang lima tahun lalu.

“Sebab itu (wujud) banyak salah guna kuasa... buat itu, buat ini. Semuanya runtuh, tak kekal pun,” katanya merujuk kepada kejadian bangunan rosak dan runtuh yang berlaku di negeri kerajaan.

“Jadi kita kena ingat banyak duit, barangkali diguna sebagai upah, rasuah, banyak harga barang dinaikkan kerana dicuri duit, nak curi duit... itu yang dinamakan wang ihsan,” kata beliau pada Dialog Perdana Isu Royalti dan Solat Hajat di Terengganu Equestrian Resort (TER) di sini malam tadi.

Lebih 5,000 orang hadir ke majlis dialog semalam yang berlangsung di dewan utama TER yang mampu memuatkan kira-kira 2,000 orang, namun Pengerusi Majlis Dailog Cikgu Husin Ismail menganggarkan hampir 6,000 orang hadir dengan limpahan kehadiran sehingga memenuhi ruang legar di luar dewan.

Turut hadir Setiausaha Agung PAS Dato’ Mustafa Ali, GTimbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato' Ustaz Abu Bakar Chik dan Exco Kerajaan Negeri Kelantan Dato’ Husam Musa yang juga pengerusi jawatankuasa khas isu royalti negeri itu.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.