Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

18 Jul 2010

Najib Umpama Diktator

Naik Harga Barang, Naik Cukai; BN Sudah Tidak Mampu Memerintah


-Arah Media Jangan Guna 'Barang Naik'

Tindakan Dato' Seri Najib Razak mengarahkan editor semua akhbar supaya tidak menggunakan perkataan 'harga naik' atau 'barang naik' dalam melaporkan kenaikan harga minyak petrol dan diesel, gas serta gula kelmarin disifatkan sama sepeti tindakan mana-mana diktator yang memanupulasikan media untuk keuntungan mereka.

"Dalam hal ini media diarahkan supaya jangan mengggunakan perkataan 'harga naik' dan 'barang naik', tetapi digunakan istilah untuk menyusun semula subsidi dan pengurangan subsidi, malahan di suruh juga (media supaya) digembar-gemburkan dengan tindkan Najib berani,

"inilah merupakan satu corak yang digunakan oleh mana-mana pemimpin diktator yang memanupulasikan media untuk kepentingan mereka,"kata Ketua Penerangan PAS Ustaz Idris Ahmad.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas menyampaikan ucaputama program Ijtimak Tarbawi PAS Kawasan Dungun, di sini Sabtu 17 Julai

Katanya, tindakan kerajaan Umno/BN menaikkan harga tersebut akan 'menyeksa' 75 peratus rakyat Malaysia yang berpendapatan dibawah RM2000 kerana menurutnya, rantaian barangan lain akan turut naik harga apabila harga minyak dinaikkan.

Oleh itu PAS menganggap kerajaan BN yang memerintah sekarang adalah kerajaan yang telah kering idea untuk meningkatkan taraf hidup rakyat.

Katanya, beliau telah mengarahkan semua cawangan-cawangan PAS diseluruh negara untuk menaikkan kain-kain rentang dan papan-papan tanda serta menyebarkan risalah bagi menunjukkan rasa protes dan meningkatkan kesedaran sivik serta politik dikalangan rakyat.

"Ini permulaan kepada usaha kerajaan untuk menghapuskan subsidi secara menyeluruh, secara berperingkat, lepas ini, rakyat akan kena (cukai lain) lagi, dia akan kenakan GST,

"pada kita (PAS) kita menganggap dia (kerajaan) sebagai orang yang kering idea, bangkrap idea untuk mengemukakan (rancangan) untuk meningkatkan taraf hidup rakyat, yang mereka tahu naik cukai, naik harga barang, naik harga minyak, kemudia sekarang saman ekor pula," jelas Ustaz Idris.

Oleh itu, katanya PAS menganggap kerajaan BN yang memerintah sekarang adalah kerajaan yang telah kering idea untuk meningkatkan taraf hidup rakyat dan hanya pandai mengambil yang menindas rakyat.

Sebaliknya, pada masa yang sama, menurutnya, kerajaan di dinegeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat berjaya melakukan pelbagai usaha memudahkan hidup rakyat.

Kerajaan BN Pusat mahu mengurangkan dan menghapuskan subsidi, sebaliknya kata beliau, kerajaan Selangor memberikan subsidi , umpamanya 'air percuma' dan subsidi bayaran air kepada penghuni rumah pangsa, dalam usaha 'mengembalikan pendapatan kerajaan' kepada rakyat.

Justeru, bagi pihak PAS dan Pakatan Rakyat, beliau menawarkan khidmat kepada rakyat untuk menggantikan kerajaan BN kerana ia sudah tidak mampu lagi untuk menguruskan pentadbiran negara..

"Sebab itu dengan rasa rendah diri (kerana) kerajaan BN sudah tidak mampu untuk menjaga kebajikan rakyat, serahkan kepada kami (PAS dan Pakatan rakyat),

"kami yakin dan kami ada kemampuan dengan empat negeri yang sedang diperintah, telah banyak dana-dana kebajikan yang kita tubuhkan untuk rakyat, InsyaAllah, kita boleh,"katanya yakin.- BO

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.