Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

5 Ogo 2008

BN pilih Dr MAZA lwn DSAI? ~ Malaysiakini

Oleh :ZULKIFLI JALIL

Pautan berita Malaysiakini 4/8/08 yang berikut saya simpan untuk rujukan: BN tidak beri Anwar menang percuma

Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin mengakui telah ditawarkan menjadi calon pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh menentang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bagaimanapun, Mohd. Asri menolak tawaran itu secara baik kerana berpandangan beliau sudah selesa dengan bidang keagamaan yang diceburi.

“Ya, saya memang orang Permatang Pauh dan memang banyak pertanyaan supaya saya menjadi calon di Permatang Pauh tetapi saya tidak minat.

“Cukuplah, bagi pada orang politik lainlah. Saya tidak mahu tambah kekusutan politik yang ada... lagi pun ini (politik) bukan medan saya.

Mohd. Asri ditanya pandangannya sama ada beliau mahu mengikut jejak beberapa pemimpin agama sebelum ini untuk menyertai politik termasuk menjadi calon menentang Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu pada pilihan raya kecil Permatang Pauh.

Antara pemimpin agama yang menyertai politik ialah dua bekas Imam Besar Masjid Negara, Taib Azamuddin Mohd. Taib dan Datuk Pirdaus Ismail.

Taib kini ialah Ahli Parlimen Baling manakala Pirdaus yang merupakan Exco Pemuda UMNO pernah bertanding sebanyak dua kali atas tiket Barisan Nasional (BN) di Permatang Pauh pada pilihan raya umum 2004 dan Mac 2008.

Dalam kedua-dua cubaan itu, beliau tewas kepada isteri Anwar yang juga Presiden PKR, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Wan Azizah yang memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh dalam pilihan raya pada 8 Mac lalu mengosongkan kerusi itu untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding di Permatang Pauh.

Sementara itu, ditanya mengenai persepsi banyak pihak termasuk para pemimpin BN sendiri bahawa Anwar sukar ditewaskan di Permatang Pauh, Mohd. Asri memberitahu: “Yang penting bagi Anwar ialah beliau mesti meningkatkan majoritinya. Majoritinya tidak boleh kurang daripada apa yang diperoleh oleh isterinya sebelum ini. Jika sebaliknya berlaku, tidak tahulah.”

Dalam pada itu, Mufti Perlis menyatakan rasa khuatir kemungkinan agak terlewat untuk memberi keadilan kepada bekas pembantu Anwar, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 23, yang mendakwa diliwat oleh pemimpin politik itu.

“Kes yang dihadapinya perlu diambil tindakan segera. Keadilan perlu diberi sama rata baik kepada Anwar mahupun kepada Mohd. Saiful,” ujarnya.

SUMBER : Utusan Online

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.