Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

7 Ogo 2008

Ibu kota sesak lagi!!!!! ~ Malaysiakini

Pautan berita Malaysiakini 7/8/08 yang berikut saya simpan untuk rujukan: Heavy security in Duta court complex

Sekali lagi Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengundang kemarahan orang ramai khususnya pengguna kenderaan yang menuju ke tempat kerja apabila melakukan sekatan jalan raya di hampir seluruh jalan masuk ke ibu kota.

Tindakan pihak polis itu dipercayai bagi menghalang dan menyekat kehadiran orang ramai dan para penyokong Penasihat KeADILan Dato' Seri Anwar Ibraham yang dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Jalan Duta pada pukul 10 pagi ini.

Antara sekatan jalan raya dilaporkan berlaku di lebuh raya NKVE, Grandsaga, Besraya, Lebuh Raya Persekutuan, Plaza Utara berhampiran Tol Jalan Duta dan Lebuhraya KL-Seremban manakala di Cheras, kenderaan mengalami kesesakan jalan raya kira-kira tiga kilometer daripada sekatan jalan oleh polis.

Dua buah stesen radio swasta turut melaporkan senarai jalan-jalan yang dikenakan sekatan jalan raya bagi memberi laluan kepada pengguna untuk mencari jalan alternatif ke ibu kota pada hari ini.

Seorang juruhebah radio pagi ini telah memberi saranan dan nasihat kepada orang ramai agar merancang perjalanan khsususnya mahu menuju ke KLIA dan LCCT bagi tujuan menaiki kapal terbang supaya mencari jalan alternatif dan keluar lebih awal bagi mengelakkan kesesakan yang berlaku.

"Kesesakan dan sekatan jalan raya ini di jangka akan memakan masa satu hari, oleh itu rancanglah perjalanan anda," kata seorang penyampai radio sebentar tadi.

Ramai pengguna jalan raya yang menghubungi dan menghantar sistem pesanan ringkas SMS ke Harakahadaily.net kecewa dengan tindakan polis yang menyebabkan kelewatan orang ramai ke tempat kerja dan tergendala urusan seharian mereka.

"Apa kena mengena kes Anwar dengan kami. Kami tidak puas hati kerana nak menghalang atau sebab tertentu, kami yang tiada kaitan terpaksa sangkut di dalam trafik 'jem'.

"Beginikah tugas polis yang sepatutnya menjaga keamanan dan keselamatan bertindak menyusahkan orang ramai." kata seorang pemanggil yang enggan dikenali.

Dalam hal berkaitan juga semalam Timbalan Ketua Polis Negara Dato' Ismail Omar turut memberi amaran kepada para penyokong Anwar untuk tidak melakukan sesuatu tindakan yang melanggari undang-undang ketika menghadiri perbicaraan Anwar di mahkamah pagi ini.
Sumber : Harakahdaily

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.