Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

3 Nov 2008

Radix Fried Chicken (RFC) alternatif baru



Alhamdulillah akhirnya dah ada alternatif dari ummat Islam sendiri yang mengusahakan pusat makanan seumpama KFC tapi dimiliki sepenuhnya oleh ummat Islam, bumiputera, dan tahap kebersihan dan halal pun amat meyakinkan.

Atas usaha syarikat Herba Perubatan Al Wahida (HPA) Satu-satunya syarikat bumiputera muslim yang mempunyai kilang bertaraf ‘GMP’ sebuah pusat makanan alternatif baru telah berjaya dibangunkan dan berjaya menjadi tarikan baru di Sungai Petani, Kedah. Lokasinya berhampiran dengan pasaraya besar Tesco.

Apa yang menarik ialah sumber bekalan ayamnya diterima daripada HPA farm yang telah berusaha berhempas pulas menghasilkan ayam yang halal dipasaran.Bermula daripada proses penyediaan makanan ayam yang halal,ia bebas dari penggunaan antibiotik dan penggunaan beta agonist(enzim penggemuk dari babi). Begitu juga dengan penyembelihan yang dilakukan menurut kehendak Islam. Semuanya dari bermula baik dan halal sampailah kepada proses menyediakan makanan yang siap dimakan.

RFC juga menggunakan radix cola sendiri sebagai alternatif kepada coca-cola dan rempah ratus yang digunakan sebagai adunan ayam RFC juga diproses dengan adunan terpilih dan tersendiri.Chili sos,tomato sos dan Thai Sos juga dihasilkan di kilang HPA yang terletak di Perlis.

Dengan moto "FRESH ORGANIC HALAL" RFC bergerak maju seiring dengan perkembangan industri pemakanan halal.Diharapkan ia bakal membuka minda dan peluang baru buat ekonomi ummat Islam.

Waktu Perniagaan RFC bermula dari Jam 10.30 Pagi Hingga 11.00 Malam (Setiap Hari) di alamat Lot 95-97 Jalan Lagenda 1, Legenda Height, Sungai Petani,Kedah Darul Aman bersebelahan Maybank Legenda Height.

Menjelang tahun 2010 RFC berhasrat mempunyai 20 rangkaiannya diseluruh malaysia.InsyaAllah.

Berikut ialah reaksi pelanggan dan pemerhati terhadap RFC yang dipetik dari pelbagai sumber media:

"Tahniah saya ucapkan kepada pihak HPA kerana berjaya memartabatkan Islam dengan pembangunan produk-produk yg berorientasikan Islam. sesungguhnya ia membuka mata umat Islam untuk sama-sama mencari keberkatan dalam soal kehidupan, Syabas".

"Radix fc ni dekat dgn opis saya namun macam dok kata la...tak dpt masuk pasai baris mcm keretapi ntah bila nak buleh rasa...kekawan yang dah makan semua kata ayam sedap cuma side dish kureng sket ...tapi still acceptable....kita kena sokong ni....ini perniagaan orang melayu yang sangat meletop di SP".

"Ramai nya orang, kalah kat Idaman Suri...."

"Alhamdulillah org kita maju setapak lagi
Nak pi SP jauh sgt, tunggu radix lebarkan sayap ke KL ni
Bakal pesaing hebat KFC & yg sewaktu dgnnya".

"Alhamdulillah,. Dah ada alternatif lain bagi penggemar-penggemar fast food, especially bagi budak-budak kecik. Makanan akan jadik darah daging, so lepas ni, kalo budak-budak kecik merengek nak makan ayam goreng, boleh la gi beli kat RFC, halalan thoiyiban,.. confirm InsyaAllah".

"ANDA TIDAK TERUJA BILAMANA DIKATAKAN AYAM DIHASILKAN DARI LADANG SYARIKAT INI SENDIRI DAN DIBERI MINUM AIR YASIN. AYAM TIDAK DISUNTIK DENGAN HORMONE. PRODUK HALALAN THOIYIBAN".

Selamat Maju Jaya Buat RFC

Akhukum
Pejuang Kecil




Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.