Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

22 Apr 2009

Dun Melaka : Ketua Pembangkang Diperintah Keluar Dewan



MELAKA- Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri (DUN) Melaka, Goh Leong San diperintah keluar dewan setelah beliau mengingkari arahan Speaker Datuk Othman Muhamad supaya memberi kerjasama agar persidangan dapat diteruskan.

Othman mengeluarkan perintah itu selepas Goh (DAP-Kesidang) enggan duduk setelah beberapa kali diarah duduk bagi membolehkan Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam mengemukakan usul ucapan penghargaan dan terima kasih kepada bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi serta ucapan tahniah kepada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Insiden itu berlaku sebaik persidangan itu disambung semula kira-kira pukul 11.45 pagi, selepas berhenti rehat 30 minit, apabila Goh berdiri membangkitkan soal berkaitan satu notis yang dikemukakannya petang semalam bagi membahaskan usul undi tidak percaya terhadap Speaker DUN yang telah ditolak.

Othman berkata mengikut Fasal 36 Peraturan Persidangan Dewan Undangan Negeri Melaka, keputusan yang dibuat oleh Speaker adalah muktamad.

Beliau berkata selama ini beliau tidak bertegas terhadap Ketua Pembangkang itu yang menghina Ketua Menteri, Speaker dan dewan.

"Hari ini saya menggunakan kuasa saya memerintahkan beliau (Goh) keluar dari dewan ini," katanya sambil menangguhkan persidangan dewan selama 10 minit bagi membolehkan Bentara dan pegawai keselamatan membawa keluar Goh dari dewan itu.

Goh kemudiannya keluar dewan kira-kira pukul 12.15 tengah hari.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.