Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

21 Apr 2009

ISLAM BUKAN MILIK ORANG MELAYU SAHAJA



Nga kecewa isu ayat Al Quran dipolitikkan - TVPAS


Semasa saya berada di tingkatan 3, saya pernah hadir mendengar ceramah kempen pilihanraya umum (PRU?) di Kuantan, Dato Lim Ah Lek - BN-MCA (masa tu beliau adalah Ahli Exco Pahang/ADUN) juga memetik ayat Al- Quran minta orang Melayu jangan berpecah belah. Dalam keadaan pelat beliau membaca ayatBerpegang teguhlah kamu dengan tali Allah, jangan kamu berpecah belah (Ali Imran 103)

Tidak ada report polis dibuat... tak ada media nak sensasikan... tak ada mufti yang komen.
Hari ini gempar ucapan Ahli Parlimen DAP Nga Khi Ming yang memetik ayat Al Quran. Terjemahan: Sesungguhnya Allah menyuruh kamu berlaku Adil dan berbuat baik (An-Nahl: 90)

Tidak ada unsur mempersendakan ayat Al-Quran, sekadar untuk mengigatkan manusia supaya berlaku adil sementelah lagi Islam sangat menitik beratkan soal keadilan. Walaupun pelat namun ia mesti dilihat dari sudut yang positif. Apabila non muslim dah mula menghafal ayat Al-Quran dan membacanya didepan khalayak, maknanya non muslim dan mula menelaah Al-Quran.. Bimbing dan doakan mereka mudah mudahan mereka akan memilih Islam akhirnya.

Dulu kita canangkan DAP anti Islam... namun kini bila mereka mula nak cuba mengenali Islam kita anggap mereka menghina Islam pulak.

Lebih malang lagi bila ada mufti yang membuat komen seolah olah Islam ni adalah hak ekslusif orang melayu. Lain dari melayu dak berhak untuk berjinak dan mengenali Al-Quran. Berjinak jinak dengan Al-Quran dianggap menghina Islam. Sebenarnya sikap golongan agama (ortodok) yang menyebabkan orang kafir makin jauh daripada Islam dan orang Islam berebut untuk murtad.

Apabila pemimpin negara terang terangan menghina Islam, golongan yang makan atas tapak tangan pemimpin ini tak berani memberikan komen. Lihat antara ucapan dibawah...

Dr. Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997

"Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam".

Dr.Mahathir Mohamad: 5 September 1997, PWTC, Perhimpunan Agung UMNO
Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain. Akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat".

(Mahathir Mohamad, Utusan Malaysia, 19 Julai 1997)
Apabila tiga orang gadis Melayu Islam, Fahyu Hanim Ahmad,18 (Alor Setar), Noni Mohamad, 19 (George Town), dan Sharina Shaari 23, (Alor Setar), menyertai pertandingan Miss Malaysia Petite 1997 yang diadakan di Classic Ballroom, Hotel Holiday Villa Subang Jaya 13 Jun 1997 ditangkap oleh lima pegawai JAIS, Mahathir yang ketika itu sedang bercuti di Okoyama, Jepun mengulas: "Cara ini meninggalkan kesan buruk sampai ke bila-bila kepada pihak yang terlibat termasuk keluarga mereka. Orang-orang ini tidak faham apa yang dikehendaki oleh agama. Inilah masalahnya apabila kita memberi kuasa kepada orang-orang yang tidak tahu menggunakan kuasa".

Dato' Seri Najib TunAbd Razak 20/4/93
'Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan'.

Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99
'Apa erti negara Islam jika mundur'.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.