Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

3 Sep 2009

600 Ahli MCA Bakal Sertai PKR - Perak



Lebih 600 ahli MCA dari negeri Perak dijangka menyertai Parti Keadilan Rakyat pada satu majlis di Ipoh Sabtu ini.

Bekas ahli parlimen Lumut dari MCA Dr. Yap Yit Thong berkata kebanyakan ahli MCA itu adalah anggota perwakilan dari beberapa bahagian di negeri itu terutamanya dari Lembah Kinta.

Menurut Dr. Yap kebanyakannya adalah ahli MCA dari bahagian Ipoh Barat, Ipoh Timur, Kampar, Tambun dan Batu Gajah iaitu di Lembah Kinta manakala yang lainnya dari Taiping dan Lumut.

Beliau berkata perkembangan mutakhir parti itu terutama pergeseran antara presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Kiat dan timbalannya Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek mendorong mereka ma engambil keputusan untuk meninggalkan parti itu.

"Mereka datang secara sukarela, dan dengan sukerela menerima falsafah perjuangan PKR. Mereka percaya sistem dua parti adalah jalan penyelesaian terbaik mengatasi kecelaruan politik hari ini," kata Dr. Yap.

Dr. Yap berkata mereka kecewa dengan pergolakan dalaman parti itu yang jelas mencemar nama baik parti yang mereka sertai sejak sekian lama itu.

Katanya mereka akan diperkenalkan kepada pemimpin tertinggi PKR terutama Ketua Umum parti itu Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pemimpin Pakatan Rakyat pada satu ceramah umum di Ipoh , Sabtu ini.

Dr. Yap yang menyertai PKR bulan lalu bersama-sama bekas naib presiden MCA Datuk Chua Jui Meng berkata semua ahli terbabit menyertai parti itu secara sukarela tanpa mengenakan sebarang janji atau syarat terhadap kemasukan mereka.

Beliau juga berkata kebanyakan ahli yang ditemuinya sedang memerhatikan perkembangan yang akan berlaku pada mesyuarat agung tergempar MCA tidak lama lagi.

Dr. Yap berkata mereka sudah bertekad untuk meninggalkan parti itu tanpa mengambilkira samada keputusan itu berpihak kepada Ong atau Dr. Chua. TVA

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.