Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

2 Jan 2010

Terengganu Runtuh lagi!! Konkrit menara masjid Taman Ilmu runtuh



Kerajaan negeri Terengganu diminta memberikan fokus dalam membina dan menyiapkan Taman Ilmu Besut kerana projek mega tersebut telah pun tersasar dari tarikh siap sebenarnya.

Antaranya adalah pembinaan Parcel A, pembinaan masjid yang bernilai RM46.8 juta dikawasan Taman Ilmu, Dendong, Tembila disini yang sepatutnya telah pun siap pada Mac, 2009.

”Ia adalah penting supaya pihak-pihak yang terlibat dlam pembinaan itu dapat memberikan tumpuan dan pengawasan yang sepenuhnya,

”kita tidak mahu mendengar lagi pada tahun 2010 nanti, peristiwa ‘runtuh sana dan runtuh sini’ berulang lagi,

http://buletinonline.net/images/stories/berita18/JabiBesut%20039.jpg”ia bukan shaja merugikan wang rakyat malah memalukan negeri Terengganu,”kata Dr Azman Ibrahim, Ketua Penerangan PAS Setiu.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas “Program Minum Pagi Bersama Rakyat” yang turut disertai kepimpinan Dewan Harian PAS Terengganu, disini kelmarin.

Menurutnya, pada 16 Disember, 2009, beliau diberitahu, ‘slack’ konkrit menara masjid berkenaan telah runtuh.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Lajnah Hal Ehwal Pendidikan PAS Pusat berkata, beberapa penduduk kampung berhampiran pembinaan Taman Ilmu memaklumkan, konkrit menara yang masih dalam pembinaan terbabit runtuh kerana penggunaan papan dan kayu acuan yang berulangkali

”Oleh itu, memandangkan para pelajar akan mula memasuki kampus tersebut pada tahun ini, kita harap pihak kerajaan dapat memastikan tahap keselamatan mereka terjamin,”katanya mengulas kenyataan Menteri Besar Dato’ Ahmad Said, bahawa para pelajar perubatan dan kejururawatan akan mula menggunakan kampus tersebut.

Tinjauan Buletinonline ke tapak projek tersebut mendapati hampir keseluruhan ‘parcel’ pembinaan Taman Ilmu telah ‘luput tarikh’.

Antaranya adalah pembinaan Parcel D, Pusat Pelajar yang sepatutnya siap pada 27 Ogos 2008 dan pembinaan Parcel E, Dewan Konvokesyen yang sepatutnya siap pada 27 Disember 2008. BO

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.