Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

5 Feb 2010

Demo UM panas, siswa kelilingi kampus, rempuh pejabat HEP!


Beberapa kumpulan mahasiswa hari ini dengan kain rentang besar telah berarak mengelilingi kampus Universiti Malaya dengan kehadiran pasukan polis di Masjid Ar-Rahman di sini selesai solat Jumaat tadi.

Perarakan mengelilingi kampus tersebut bermula dari surau Akademi Pengajian Islam (Api) dan terus menuju ke beberapa buah jalan utama di dalam kampus tersebut.

Kumpulan mahasiswa kira-kira 100 orang itu melaungkan seruan "Bersih... bersih..." dengan menggunakan kain rentang besar di sepanjang jalan utama di sini.








Kain rentang dengan perkataan besar "JANGAN UGUT MAHASISWA," "BUBAR HEP", MAHASISWA TUNTUT BERSIHKAN PILIHAN RAYA dibawa mengelilingi kampus.

Keadaan itumenyebabkan pihak pengawal keselamatan terpaksa membuat sekatan terhadap bantahan jalanan mahasiswa.Tinjauan erapakatan.com mendapati, sejak tengah hari tadi sebelum solat Jumaat, beberapa pasukan polis kelihatan sedang membuat tinjauan.

Kumpulan itu bergerak daripada Lengkungan Budi lalu menuju ke Perdana Siswa sekitar sehingga jam 3:00 petang, lalu berpidato ketika hujan sedang mulai turun dengan lebat.

3:30 p.m - Selesai berpidato di Perdana Siswa, di tengah hujan lebat, mereka keluar beramai-ramai, menyerbu ke tangga, yang boleh membawa mereka semua menuju ke pejabat HEP.

Tapi, akhirnya pergerakan itu dihalang oleh pengawal keselamatan ketika ini. Berlaku pergaduhan dan pertempuran sengit!

Hujan turun masih lebat, tetapi mereka tidak berganjak. Berlaku ketegangan antara mahasiswa dan pihak pengawal keselamatan serta-merta!

3:35 p.m - Di tangga, menuju pejabat TNC HEP, mereka berkata bahawa mereka cuma ingin menghantar patung replika PRK.

"Kalau tak bagi kami naik jumpa TNC, kami akan tunggu di sini sampai malam!" laung mereka.

3:39 p.m - Seorang pegawai HEP keluar, cuba mententeramkan keadaan. Dia berkata bahawa TNC HEP nanti akan keluar menemui mereka.

Perkataan 'Hidup-Hidup, Mahasiswa" dilaung bertalu-talu di tangga ini.

3:40 p.m - Mahasiswa beri tempoh 5 minit sahaja untuk pihak atasan buat keputusan, sama ada mereka mahu jumpa mahasiswa atau tidak.

3:45 p.m - Mahasiswa beri sanjungan kepada para pengawal keselamatan kerana beri peluang mereka berdemo sejak tengah hari tadi.

3:49 p.m - Tempoh masa untuk pihak atasan membuat keputusan sama ada mahu jumpa mereka atau tidak makin singkat, mereka ugut akan rempuh lagi.

Mahasiswa mula membuat kiraan 'countdown' beramai-ramai!

3:53 p.m - Adegan tolak-menolak semakin hebat. Ketika ini, dua orang pegawai polis menyerbu masuk ke dalam kumpulan mahasiswa itu.

Dua pegawai polis itu kelihatan terkejut ketika berdepan, melihat kemarahan mahasiswa.

3:56 p.m - Mohd Shafie Hashim bertanya mahasiswa, "Adakah kita perlu rempuh pejabat HEP atau tidak?"

3:59 p.m - Mohd Aizat berkata, kalau mahasiswa tidak dibenarkan masuk ke HEP, maka mereka akan panjat bangunan HEP.

4:00 p.m - Pengarah Pengawal Keselamatan berkata, pihak atasan nak benarkan Aizat seorang sahaja untuk bertemu TNC.

4:15 p.m - Empat orang wakil mahasiswa sahaja yang dibenarkan masuk untuk menghantar replika patung demokrasi kepada TNC HEP.

4:18 p.m - Media tidak dibenarkan masuk, demikian menurut pengawal keselamatan. Mahasiswa kemudiannya menyanyikan sebuah lagu bagi meraikan media.

4:20 p.m - Selesai menyerahkan patung replika di pejabat TNC HEP, Mohd Aizat mewakili rakan-rakannya tampil menemui khalayak lalu berkata, "Difahamkan bahawa TNC HEP, sudah pun pulang ke rumah."

Misi mereka untuk menyerahkan patung replika demokrasi sudah mati secara berdepan, bersemuka dengan TNC HEP itu gagal kerana pentadbir universiti itu sudah pulang

Gambar : Panzer

1 ulasan:

lann-b berkata...

tnc hep pun dah kecut teloq!

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.