Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

4 Feb 2010

Laporan Utusan kotor, biadap dan jijik - Anwar

Pasukan pembelaan Datuk Seri Anwar Ibrahim membuat laporan polis di balai polis Merchant Square, Tropicana, Selangor petang semalam berhubung tajuk muka depan Utusan Malaysia hari ini.

Laporan itu mengandungi gambar Anwar dan Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mendakwa telah diliwat oleh Anwar pada Julai 2008.

Pengarah Komunikasi Pakatan Rakyat (PKR), Jonson Chong ketika ditemui di luar mahkamah berkata, laporan itu berkemungkinan menyalahi Akta Penerbitan dan Mesin Cetak 1984.

Malah katanya, akhbar berkenaan juga mungkin telah melakukan kesalahan jenayah fitnah di bawah Seksyen 499 Kanun Keseksaan.

"Seperti yang anda dengar (di mahkamah tadi), apa yang mereka Utusan) telah lakukan sama seperti menghina mahkamah. Jadi saya membuat laporan ini untuk dijadikan rekod bagi proses mahkamah," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Dalam prosiding hari ini, pasukan pembelaan ketua pembangkang itu menuntut supaya Utusan Malaysia dikenakan tindakan menghina mahkamah berhubung laporan mengenai perbicaraan kes tersebut.

Peguam utama Anwar, Karpal Singh berkata, mahkamah perlu bertindak dan merujuk akhbar itu dengan kesalahan menghina mahkamah walaupun ia berlaku di luar mahkamah.

Peguamcara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden bagaimanapun berkata, apa yang berlaku hanyalah "laporan kurang tepat" tetapi Karpal Singh bertegas ianya satu perbuatan menghina mahkamah.

Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah berkata, kenyataan Karpal Singh mengenai pemilik akhbar itu adalah tidak wajar.

"Ia lebih kepada soal laporan yang tepat atau tidak dan bukannya laporan palsu. Mahkamah perlu diyakini bahawa perbuatan menghina telah dilakukan sebelum tindakan dapat diambil," kata hakim Mohamad Zabidin.

Perbicaraan ditangguhkan selama lima minit bagi membolehkan hakim membuat keputusan.

Apabila disambung semula, hakim Mohamad Zabidin memberitahu pasukan pembelaan Anwar supaya membuat laporan polis jika terdapat perbuatan menghina mahkamah. -MSTAR

2 ulasan:

El Che berkata...

budak nie ada pantat ke?

azman kamarul berkata...

Hanya Alllah Maha Mengetahui tetapi dari kesaksian saksi utama di dalam mahkamah yang lalu, cukup jelas bahawa ini adalah PERBUATAN SYAITAN DAN IBLIS LAKNATULLAH.

Mudah-mudahan Allah turunkan peringatan kepada puak-puak celaka ni.

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.