Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

2 Feb 2009

MB Perak mengadap DYMM Sultan, Speaker telah maklum kepada SPR.

Dua perkara penting hari ini.Setelah kita menerima berita peletakan jawatan ADUN Behrang dan Changkat Jering seperti yang diumumkan , terdapat dua perkara penting yang akan berlaku pada hari ini.

PERTAMA : Speaker DUN Perak, V. Sivakumar dengan peruntukan kuasa dan undang-undang yang sedia ada akan memaklumkan kepada SPR mengenai kekosongan kerusi DUN Changkat Jering dan Behrang bagi diadakan semua Pilihan raya.

SPR tidak boleh mengambil kira dakwaan bekas ADUN tersebut mengenai surat peletakan jawatannya. Fokus sekarang ialah Pilihan raya kecil setelah diwartakan oleh SPR.

KEDUA : YAB Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin dijangka mengadap DYMM Sultan Perak bagi memaklumkan kedudukan politik semasa sebagai sifatnya ketua kerajaan yang sah.

Beliau akan ditemani oleh Exco Agama, Hj. Mohd Zainuddin Mohd Yusof dan saya difahamkan semuanya telah diatur.

- Y.B. DRS. KHALIL IDHAM LIM

Lebih kurang jam 10.00 pagi tadi kereta MB Nizar kelihatan memasuki Istana Kinta. Beberapa orang pemberita mulai berkampung di hadapan pintu Istana menunggu dengan harapan keluarnya MB dari sana.


Tepat jam 10.25, kelihatan kereta MB sedang meluncur keluar dari sana.Para pemberita cuba mengepung dan menahan kereta tersebut tetapi MB sekadar menurunkan cermin tingkapnya seraya berkata, “Sorry, next time..”

Kelihatan hampa semua pemberita dan jurugambar yang sejak tadi menunggu kemunculan MB Nizar untuk mendapatkan berita perkembangan yang mutakhir.

Adalah dipercayai, MB Nizar mengadap Sultan untuk memaklumkan tentang perletakan jawatan dua Ahli Dewan Undangan Negeri , Osman Jailu ( N14 Changkat Jering) dan Jamaluddin Mohd Radzi (N59 Behrang)

Maka dengan itu, Speaker akan memaklumkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) secara rasmi tentang kekosongan tersebut dan seterusnya SPR akan mengambil tindakan susulan termasuk memanggil pilihan raya kecil dalam masa 60 hari.

Pada pilihan raya umum 8 Mac lalu, Jamaluddin menerima 6,771 undi untuk menewaskan calon BN, Datuk M. Ramasamy yang mendapat 5,744 undi.

Mohd. Osman pula menang dengan majoriti 1,102 undi bagi merampas kerusi DUN Changkat Jering. Beliau memperoleh 9,411 mengalahkan penyandang dari BN yang juga Yang Dipertua DUN Perak sebelum itu, Datuk Mat Isa Ismail yang mengumpul 8,309 undi.

1 ulasan:

Unknown berkata...

We are starting fasting to collect fund for PR in Perak. I am fasting for 2 weeks to save RM100 for Perak Election Fund!

http://shiokguy.blogspot.com/2009/02/2-weeks-fasting-for-perak-election-fund.html

Lost Some weight! Do some Good

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.