Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

11 Mei 2009

Sasterawan Negara Bersama Rakyat Perak Mahu DUN Dibubarkan



Puisi A. Samad Said "orang tua dari sejarah" tentang PPSMI

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizc6mJ6oTzlGeAUG8_AFBePKeUDLtLQ9CxNHQOz28zkQBs1x_8WHVMlXRrIgBlqNs4mVdQffGGqN0-C_c-o5hv8TT_7jSDgW5lMxnLkJ6YQ6rxzJnPrd6T8j4IvefFcxjF572slKT4amo/s1600/10052009763.jpg

Isu Kerajaan Nizar – Sasterawan Negara Setuju DUN Dibubarkan

Pak Samad Said turut hadir dalam program penjelasan isu PPSMI dan isu Sidang DUN Perak yang diadakan malam tadi di Perkarangan Surau Taman Meru 2B, Jelapang. Beliau antara pejuang bahasa yang menentang PPSMI.

Dalam ceramahnya malam tadi, beliau menyelar pemimpin UMNO BN terdahulu yang tidak menghormati Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi Negara dengan memperkenalkan PPSMI di sekolah-sekolah. Beliau turut menyelar pemimpin BN sekarang yang masih mempertahankannya. Beliau sanggup diperalatkan bagi manfaat rakyat dalam usaha memperjuangkan kedaulatan bahasa Melayu dan menghapuskan PPSMI.

Beliau juga turut bersama rakyat Perak menuntut DUN Perak dibubarkan, dan menyifatkan kekecohan yang berlaku dalam sidang DUN perlukan penyelesaian melalui pembubaran DUN.

Program malam tadi dihadiri oleh Dato’ Seri Hj Nizar Jamaluddin, Tn Hj Azmi Abd. Hamid, Presiden Teras, YB Chan Lee Kang, Adun Teja dan Dinsman. Kesemua mereka turut menyampaikan ucapan. Kesemua pemidato bersetuju PPSMI dihapuskan kerana tidak mengungtungkan orang Melayu. Isu Sidang DUN Perak 7 Mei antara yang banyak dikupas dan diulas oleh mereka. Dinsman turut menyumbangkan sajak yang cukup menyentuh hati dan nurani setiap pendengar.

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.