Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

18 Nov 2009

Nenek Obama tangguh tunai Haji

Nenek dari Presiden Amerika Barack Hussein Obama, Sarah Obama, memutuskan untuk menunda keberangkatannya ke tanah suci guna menunaikan ibadah haji di tahun depan. Penundaan ini dikarenakan telatnya prosesi pemberian visa dari pihak kedutaan besar Saudi Arabia di Kenya.

Pihak kedutaan besar Saudi Arabia di Kenya memberikan kado hadiah khusus kepada nenek Obama berupa undangan tamu untuk naik haji ke tanah suci. Sayangnya, terdapat beberapa kendala tehnis hingga menjadikan rencana keberangkatan nenek Obama tertunda hingga tahun depan.

Berita rencana naik hajinya nenek Obama sempat menjadi berita heboh di beberapa surat kabar internasional, khususnya pasca berita yang beredar tentang adanya upaya mengkristenkan nenek Obama dan keluarganya di Kenya beberapa waktu pasca kemenangan Obama sebagai presiden Amerika.

Terkait berita kristenisasi itu, Nenek Sarah Obama menegaskan jika dirinya lahir, tumbuh, hidup, dan mati sebagai seorang Muslimah.

Anak dari Sarah Obama, Sayyid Obama, yang juga paman Presiden Barack Obama, mengatakan tak mengerti apa alasan pembatalan kedubes Saudi atas rencana keberangkatan ibunya ke tanah suci untuk naik haji.

"Saya mendengar Duta Besar Saudi Arabia untuk Kenya telah diganti oleh yang baru. Namun, saya belum pernah bertemu dengannya di Nairobi," kata Sayyid Obama.

Sayyid mengatakan, keluarganya banyak menerima tawaran untuk menunaikan ibadah haji secara cuma-cuma dari banyak sponsor. Sayangnya, rencana untuk dapat menunaikan rukun Islam terakhir itu harus ditunda hingga tahun depan.

"Tetapi Alhamdulillah, kami tak berkecil hati, karena kami juga akan berangkat umrah beberapa waktu lagi," terang Sayyid.

Sumber : eramuslim

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.