Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

22 Sep 2008

Perkembangan Mutakhir isu 16 September ~ Malaysiakini


Dollah tidak mahu panggil sessi khas Parlimen untuk membahas usul ahli Parlimen hilang kepercayaan terhadap beliau seperti yang diminta oleh PR. Saya berpendapat tiada pilihan lain kecuali DYMM Yang diPertuan Agung sendiri campur tangan dan mengesahkan samada Dollah masih sah sebagai Perdana menteri atau sebaliknya. Pihak PR telah berusaha untuk menyelesaikan isu ini secara terhormat, pertama dengan meminta bertemu dengan Dollah untuk membincang persoalan ini secara tertutup. Setelah beliau menolak, PR meminta dipanggil sidang khas Parlimen. Ditolak juga. Seterusnya tiada lagi apa-apa pilihan selain campur tangan Agung.

Sekiranya dakwaan Anwar betul bahawa Dollah tidak lagi memiliki sokongan majoriti Ahli Parlimen, maka dengan sendirinya kedudukan Dollah sebagai Perdana Menteri sudah tidak sah. Agung, pada masa itu berhak meminta Dollah letak jawatan dan melantik orang yang memiliki kepercayaan majoriti Ahli Parlimen sebagai PM baru.

Oleh kerana dakwaan Anwar telahpun dibuat, bukan sekadar secara lisan tetapi secara bertulis dan dengan penuh keyakinan, maka kedudukan Dollah pada hari ini sendiri adalah diragui. Dalam keadaan diragui ini, apa-apa arahan Dollah yang memerlukan pengesahan DYMM boleh dipersoalkan oleh Agung atas alasan kedudukan Dollah sebagai PM perlu disahkan terlebih dahulu.

Saya ingin semua yang berdebar menunggu untuk bertenang dan terus doakan usaha perubahan kerajaan pusat akan berjaya. Saya yakin pihak Anwar bersama PR sedang berusaha sedaya upaya untuk menjadikan ianya satu realiti dan mereka terpaksa berhadapan dengan usaha tindak balas dari pihak kerajaan BN. Sepertimana sering dikatakan, BN mampu menangguhkan untuk beberapa hari, tetapi saya yakin insyaAllah ianya akan tetap berlaku.

~ Khalid Samad (MP Shah Alam)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku harap paklah jangan terperangkap dengan tektik anwar , mana ada ahli Parlimen BN hilang kepercayaan pada paklah , kalau ada pun ahli parlimen PR je.

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.