Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

18 Okt 2008

PERALIHAN KUASA: QADA’ DAN QADAR DI HADAPAN KITA …. - Malaysiakini

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan menyerahkan kuasa pengurusan negara dan kepimpinan tertinggi UMNO kepada Datuk Seri Najib Tun Razak mulai Mac 2009. Rakyat jelata menantikan saat peralihan ini dengan pelbagai pendapat yang berbeza. Ada pihak yang amat optimis. Ada juga pihak yang sangat-sangat skeptikal.

Pihak yang optimis mengatakan bahawa Abdullah tidak akan berubah hati di saat-saat akhir. Sebaliknya, beliau akan mengkotakan kata-katanya. Abdullah pasti akan mengundurkan diri sebagai Perdana Menteri sesudah Perhimpunan Agung UMNO Mac 2009 mengesahkan kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO.

Kelompok yang skeptikal amat bersyukur kepada Allah SWT jika apa yang diharap-harapkan oleh pihak optimis ini benar-benar menjadi realiti.

Tetapi, kelompok ini sentiasa menganalisa beberpa perkembangan mutakhir yang nampaknya seolah-olah difokuskan kepada Najib. Menurut mereka, perkembangan berkenaan, jika gagal ditangani secara bijaksana, boleh menjejaskan peluang Najib jadi Perdana Menteri.

Saya yakin Najib menyedari perkembangan ini. Tetapi, beliau tidak akan bertindak secara peribadi. Segala-galanya akan ditangani secara rasmi menerusi perspektif kerajaan.

Pada waktu yang sama, Najib akan berusaha mengisi ruang peralihan antara sekarang hingga Mac 2009, untuk menangani masalah kemelesetan ekonomi global yang impaknya turut dirasai di negara ini.

Inilah keutamaan Najib pada hari ini - untuk mengurangkan impak kemelesetan ekonomi global kepada rakyat jelata Malaysia seluruhnya. Ini bermakna Najib tidak akan meluangkan masanya untuk politicking. Sebaliknya, beliau akan memfokus kepada masalah nasional yang mendesak, luas dan besar.

Oleh itu, terserahlah kepada kita untuk menggunakan kebijaksanaan masing-masing bagi menilai keadaan dan suasana siasah tanahair di era peralihan ini. Atas nama kebebasan bersuara dan demokrasi, kita boleh izinkan diri kita terus dikongkong oleh prasangka dan persepsi kita sendiri terhadap sesuatu perkembangan siasah mutakhir. Tapi, kita juga boleh jernihkan minda kita sendiri jika kita mahu menginsafi the bigger picture di hadapan kita.

Bagaimanapun, Allah SWT adalah maha berkuasa untuk menentukan sama ada sesuatu yang kita cita-citakan jadi kenyataan. Inilah namanya qada’ dan qadar. Begitulah juga dengan Najib. Qada’ dan qadar akan akan menentukan destini Najib dalam siasah dan kepimpinan Malaysia selepas Abdullah. – Ruhanie Ahmad

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.