Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

14 Okt 2008

Skandal Calon Presiden UMNO (ix) ~ Malaysiakini

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menolak laporan yang disiarkan dalam laman web Malaysia Today mengenai penyalahgunaan kuasa oleh Timbalannya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. "Saya tak percaya beliau terlibat dalam soal penyalahgunaan kuasa," kata beliau. Beliau mengulas mengenai laporan laman web itu yang menyebut Najib menggunakan kuasanya bagi mencampuri siasatan kes pembunuhan wanita Monggolia, Altantuya Shaariibuu.

Laporan Malaysia Today itu menyiarkan dakwaan hubungan mesej teks melalui sistem khidmat pesanan ringkas (SMS) antara Timbalan Perdana Menteri itu dengan peguam Datuk Shafee Abdullah yang mewakili Abdul Razak Baginda. Ia juga menyebut dengan jelas bahawa Najib mencampuri siasatan pihak polis bagi menyelamatkan Abdul Razak. Sebaliknya Abdullah percaya bakal penggantinya itu akan menjadi seorang pemimpin dan Perdana Menteri yang baik serta mampu menunjukkan kepimpinan yang mantap. "Saya percaya beliau tidak akan salah gunakan kuasanya, kalau tidak bagaimana beliau nak jadi pengganti saya," katanya.

Pengendali laman web tersebut kini ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan menghadapi kes di bawah Akta Hasutan. Dalam pada itu Presiden Umno itu juga melahirkan rasa gembira dengan keputusan yang dibuat oleh 28 Umno bahagian yang mencalonkan Najib sebagai Presiden parti. "Sudah tentulah saya gembira kerana beliau mendapat sokongan, ini perkara baik. Abdullah sekali lagi mengulangi pendiriannya yang mahukan Najib menjadi penggantinya sebagai Presiden Umno yang baru turut meminta agar ahli Umno memberikan sokongan kepada Timbalan Presiden Umno itu. "Saya nak Datuk Seri Mohd Najib gantikan saya, saya nak supaya ahli-ahli parti beri sokongan kepada beliau. Beliau boleh jadi pemimpin yang baik," katanya.

[Mudah benar jawapan Pak Lah tentang Najib dalam kes Altantunya ini. Beliau sepatutnya minta pihak polis menyiasat Najib dan Rosmah dan dibawa ke mahkamah sebagai saksi utama kes ini. Tambahan pula kesemua yang terlibat mempunyai kaitan yang rapat dengan TPM itu. Maka untung benarlah Najib, sedangkan seluruh dunia sudah mengetahui, mendengar, melihat dan mengesyaki beliau terlibat. Apakah dengan berada di luar mahkamah Pak Lah boleh yakin Najib toda bersalah. Sepatutnya, bersihkanlah imej badan kehakiman negara. Jika ada laporan buat siasatan terutamanya dalam isu SMS yang didedahkan. Apakah individu yang mendedahkan perkara ini pula yang akan ditahan ISA kerana menyebarkan maklumat itu?]
~ PAHANG dAILY

Tiada ulasan:

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.