Ruang Iklan Untuk Disewa (RM50 sahaja Sebulan) Sila Email dppkbesut@gmail.com untuk tempahan.

TV ONLINE

19 Feb 2009

Nazri anggap tindakan Speaker DUN Komedi ~ Malaysiakini

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz, mengeluarkan ulasan awal mengenai penggantungan Zambry dan 6 Exco yang melakukan rampasan kuasa di Perak dengan berkata tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar, melarang yang terlibat daripada menghadiri sesi Dewan sebagai satu komedi.

Sebetulnya ulasan dari Nazri lah satu komedi dan menunjukkan kejahilannya mengenai peraturan dewan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan negeri Perak. Sambil menyifatkan perlakuan Speaker itu juga mempersendakan Dewan berkenaan, tetapi realitinya Nazri lah yang buta undang-undang dan mempersendakan peraturan dewan yang ada di Perak.


Nazri juga mempersendakan tindakan V.Sivakumar dengan berkata, "Speaker bertindak sendiri menjadi hakim dan juri sedangkan beliau tidak langsung mempunyai bidang kuasa itu" . satu kenyataan yang tidak bertanggung jawab dan tidak menghormati langsung undang-undang sesebuah negeri.

Pada sidang akhbar di Bangunan Parlimen di sini hari ini Nazri sepatutnya terlebih dulu merujuk dengan teliti asas dan peraturan yang ada sehingga Jawatankuasa hak dan kebebasan bertindak terhadap Zambry dan 6 Exco kudeta.

Kenyataan akhbarnya dengan menggunakan perkataan "komedi",dan "beliau langsung mempunyai bidang kuasa itu" adalah kalimat yang sengaja memperkecilkan tindakan yang dilakukan Speaker dan ahli jawatankuasa hak dan kebebasan yang sah menurut undang-undang.

5 ulasan:

Quantum Metal Consultant berkata...

Nasib baik dia kata komedi..
kalau dia kata lawak bodoh..dah le Nizar sebelum ni dah jadi boneka dan badut DAP

maun berkata...

Zambri pun cakap funny, tapi akhirnya menghadap jugak dan dikenakan hukuman gantung. Orang dah nak tenggelam dan hilang kuasa sentiasa menafikan apa yang benar.

iqah berkata...

halo..kluangman.. badut DAP abende. Nizar dah beri tanah pada kg tersusun lebih banyak dari kg. baru.umno kononnya memperjuangkan melayu dan islam sampai sek. sar nak minta tanah utk ushakan, exco agama umno yg tak lulus..tapi nizar boleh luluskan. Tanah kat lekir dan bruas dijual pada tokey Cina MCA. Tu boneka sapa pulak..Org asli pun nizar perjuangkan. Kalau UMNO, masa nak pilihanraya baru jumpa org asli ni, pastu bawak todi berbotol-botol pegi jamu org asli ni. Perjuangkan melayu abende. Merosakkan lagi ada..

Jenama berkata...

Setahu aku lerrr watak Kluangman ni Gila orangnya... kalau dilayan dgn kita2 terbabit sama....

Tanpa Nama berkata...

Betul kata Falihah07. Lebih lebik nama baik semua orang melayu akan tercemar. Banyka orang tertanya mengapakah orang2 melayu masih lembap fikiran? Itu cakap seorang sepanyol kawan saya. Saya kata bukan semuanya begini

Tetapi dengan perangai semacam Kluangman ini, kalau terjun di dalam Sungai pun tak boleh membersihkan nama sekalian

Lebih baik "mampuskan" orang2 macam Kluangman. Betul Tak

looes74

PEMUDABESUT @ HIMPIT10K

Berita berkaitan dalam PEMUDA BESUT

Blog Widget by LinkWithin

Hancur...Hancur..... Hancur Yahudi.....

ANTARA YANG WAJIB KITA LAKUKAN
Kita Mampu Melakukannya Insyaallah

Wahai Ummat Islam ! Marilah kita lakukan apa sahaja yang mampu kita lakukan demi saudara seagama dan seaqidah yang kini sedang dizalimi , dikepong dan diletupkan oleh Yahudi Alaihilaknatullah .

Mudah-mudahan kita tidak termasuk dalam golongan yang membiayai Yahudi untuk membunuh Ummat Islam di Palestine .


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

SENARAI BARANGAN YANG PERLU DIBOIKOT (SILA KLIK)

TAJUK SEBELUM....

PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKB

(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BESUT, TERENGGANU DARUL IMAN)

©1429 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.